وزارت خارجه روسیه به فرانسه: در صورت فرستادن نیرو به اوکراین واکنش جدی نشان خواهیم داد

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه به فرانسه وعد داد، که در صورت فرستادن نیرو به اوکراین، واکنش جدی نشان دهد و این پاسخ تنها سیاسی نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، آرتم استودنیکوف، مدیر نخستین بخش اروپایی وزارت امور خارجه روسیه، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: اگر نیروهای فرانسوی به اوکراین فرستاده شوند، روسیه نه تنها در زمینه سیاسی اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد.
او گفت: "شما درباره ای واکنش احتمالی دیپلماتیک ما پرسان می کنید، اما بدیهی است که در صورت تحقق چنین سناریویی، اقدامات واکنشی بسیار فراتر از سطح سیاسی خواهد بود. طرف فرانسوی بیش از یک بار در این مورد به طور مستقیم هشدار داده شده است".
Президент Франции Эммануэль Макрон во время саммита G7 в Круене, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2024
ماکرون فرستادن نیرو به اوکراین را در صورت پیشرفت روسیه رد نکرد
این دیپلمات خاطرنشان کردT که اگرچه "لفاظی های خصمانه فزاینده" امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، حمایت گسترده ای در بین متحدان اتحادیه اروپا و ناتو پیدا نمی کند و توسط اکثر فرانسوی ها رد می شود، مسکو نمی تواند چنین اظهاراتی را جدی نگیرد.
همانطور که استودنیکوف خاطرنشان کرد، مشارکت فرانسه در خصومت‌ها در اوکراین رسماً آن را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند که خطر درگیری بین دو قدرت هسته‌ای در میدان نبرد را به شدت افزایش می‌دهد. در عین حال، ارتش فرانسه "به اهداف قانونی" ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
این دیپلمات افزود: "آیا فرانسوی ها آماده جان دادن برای منافع رژیم نئونازی اوکراین و آنگلوساکسون های ناظر بر آن هستند؟ مقامات فرانسوی به خانواده قربانیان چه توضیحی خواهند داد؟ به نظر من پاریس رسمی اینجا چیزی برای فکر کردن دارد".
این گفتگو کننده ابراز امیدواری کرد، که "اگر عقل نیست، حداقل غریزه حفظ نفس" در محافل حاکم فرانسه غالب شود.
استودنیکوف در پایان گفت: به هر طریقی، ما برای هر تحولی آماده هستیم.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل ماه می در مصاحبه‌ای با اکونومیست گفت، که در صورت شکست اوکراین در خط مقدم، امکان فرستادن نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند و چنین درخواستی از کیف می‌آید. به گفته وی، "بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا" با این رویکرد فرانسه موافق بودند.
کرملین آنچه در حال رخ دادن بود را دور بی سابقه تشدید تنش خواند که نیازمند توجه و تدابیر ویژه است.
به گفته دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، اروپایی ها می بینند که وضعیت به سرعت در حال تغییر است و مملو از فروپاشی کامل برای اوکراین است، بنابراین آنها به عمد اوضاع را تشدید می کنند.
در پس زمینه اظهارات جنگ طلبانه سیاستمداران غربی و اقدامات بی ثبات کننده ناتو، ستاد کل روسیه به نمایندگی از ولادیمیر پوتین تمرینات خود را با تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی آغاز کرد. انتظار می رود این مانورها استفاده از سلاح های هسته ای غیر راهبردی را آزمایش کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала