ارتش پاکستان مدعی تشدید یورش های تروریستی از خاک افغانستان شد

© Photo / IRNAارتش پاکستان به اسلام آباد فرا خوانده شد
ارتش پاکستان به اسلام آباد فرا خوانده شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2024
عضو شوید
ارتش پاکستان از کشته شدن 29 تروریست در نوار مشترک مرزی با افغانستان در جریان یکماه پسین خبر داد و مدعی شد که یورش ها از خاک این کشور همسایه به پاکستان شدت یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روابط عمومی ارتش پاکستان گفته است، این کشور از حکومت سرپرست طالبان افغانستان خواست تا به وعده‌های خود برای دفع تهدید تروریسم در مرزهای مشترک و جلوگیری از یورش ها به خاک پاکستان پایبند باشد.
در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: اسلام‌آباد همواره از دولت موقت طالبان افغانستان خواسته است تا مدیریت موثر مرزها در سوی خود را تضمین کند و انتظار می‌رود کابل به تعهدات خود عمل کند و جلوی استفاده تروریستان از خاک افغانستان را برای تداوم اقدامات تروریستی علیه پاکستان بگیرد.
طالبان میگویند:« 150 هزار امریکایی نتوانستند ما را مغلوب کنند» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
ارتش پاکستان: تحریک طالبان پاکستان با بکارگیری از خاک افغانستان در پاکستان فعالیت می‌کند
در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی پاکستان در جریان یکماه گذشته در مناطق مرزی ایالت بلوچستان و همزمان با تشدید حملات از داخل خاک افغانستان موفق به کشتن 29 تروریست شده‌اند.
پاکستان همسایه غربی خود یعنی طالبان افغانستان را به کم‌کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد کرده و دست به حملات در برابر پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های پیشین افغانستان همیشه به پاکستان می زدند و اکنون پاکستان گروه طالبان را به آن متهم می کند.
حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала