طالبان: در سیلاب‌های پسین نزدیک به 300 تن جان باختند

© https://twitter.comشمارقربانیان سیلاب در پاکستان به بیش از یک هزار تن رسید
شمارقربانیان سیلاب در پاکستان به بیش از یک هزار تن رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی طالبان می‌گوید که در سیلاب‌های پسین کشور از 20 ثور تااکنون، 294 تن در ولایت‌های مختلف کشور جان باختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، جانان سایق، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی طالبان، روز سه‌شنبه، 1 جوزا، در یک‌ نشست خبری گفته است، که از 20 ثور تا کنون سیلاب در کشور جان 294 تن را گرفته و 266 زخمی برجای گذاشته است.
این مقام طالبان می‌گوید، که 14 هزار و 923 خانه در 14 ولایت کشور از آن میان بغلان و غور به‌گونه کامل و قسمی ویران و شش هزار و 655 مواشی تلف شده‌ است.
 جاری شدن سیلاب در هرات   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2024
طالبان: 50 نفر در نتیجه سیلاب ها درغور جان باختند
بر پایه آمار این‌ وزارت تا کنون به 17 هزار و 807 خانواده کمک‌های بیرونی و به باقی خانواده‌های آسیب‌دیده از سیلاب توزیع کمک‌های داخلی ادامه دارد.
این وزارت افزوده است، که تا کنون بیش از 20 میلیون افغانی به بازماندگان قربانیان و‌ زخمیان در ولایات مختلف توزیع شده است.
در جریان دو هفته گذشته ولایات بغلان، غور، تخار، فاریاب، بدخشان، سمنگان، سرپل، هرات، بادغیس، لغمان، بامیان، فراه، نورستان و کاپیسا گواه سیلاب مدهش بودند.
آمار ارایه شده از تلفات سیلاب از سوی نهادهای مختلف،‌ متفاوت بوده است، زیرا هنوز هم شماری از باشندگان مناطق سیل‌زده ناپدید هستند.
منابع محلی در بغلان می‌گویند که شمار تلفات و ناپدیدشده‌گان تنها در این ولایت به حدود 450 تن می‌رسد.
طالبان پیش از این شمار جان‌باخته‌گان سیلاب در کشور را 315 تن اعلام ‌کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала