روسیه نتایج رای گیری قطعنامه شورای امنیت در برابر رقابت جنگ افزاری در فضا را ناامید کننده نامید

© Sputnik / Ramil Sitdikovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: نتایج رای‌گیری قطعنامه شورای امنیت علیه رقابت تسلیحاتی در فضا ناامید کننده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که مسکو نتایج رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره ای پیش نویس قطعنامه روسیه و چین در خصوص جا به جا نکردن جنگ افزار در فضا را ناامید کنند می داند.
به گزارش ویب سایت وزارت امور خارجه روسیه، زاخارووا گفت: "نتایج رای گیری درباره ای پیش نویس قطعنامه جلوگیری از رقابت جنگ افزاری در فضا و امنیت فضایی که از سوی روسیه و با مشارکت چین برای بررسی به شورای امنیت سازمان ملل داده شده بود، ناامید کننده است".
ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
تصویب قطعنامه روسیه درباره عدم جا به جایی جنگ افزار در فضا از سوی مجمع عمومی سازمان ملل
به گفته وی، ایالات متحده و متحدانش، علیرغم تمام اقداماتی که مسکو و پکن برای در نظر گرفتن پیشنهادات آنها انجام دادند، از جمله مفاد پیش نویس قطعنامه مربوطه امریکایی-جاپانی، با ابتکار روسیه و چین مخالفت کردند.
وی خاطرنشان کرد، که از این طریق ایالات متحده و متحدانش "یک بار دیگر نخستینگی های واقعی خود را در زمینه فضایی نشان دادند، نه اینکه فضا را عاری از هرگونه جنگ افزار نگه دارند، بلکه هدف آنها قرار دادن جنگ افزار در فضا و تبدیل فضا به عرصه رویارویی نظامی است".
زاخارووا گفت: "متأسفانه فرصت دیگری برای اطمینان از جلوگیری از رقابت جنگ افزاری در فضا با عملکرد ایالات متحده و متحدانش از دست رفت".
به گفته وی، روسیه به تلاش خود برای عاری نگه داشتن فضا از هرگونه جنگ افزار و جلوگیری از تبدیل آن به منطقه تنش و رویارویی مسلحانه ادامه خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала