پوتین با سرپرست ریاست جمهوری ایران صحبت کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر резидент РФ Владимир Путин во время встречи в режиме видеоконференции с председателем правительства РФ Михаилом Мишустиным
резидент РФ Владимир Путин во время встречи в режиме видеоконференции с председателем правительства РФ Михаилом Мишустиным - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2024
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران صحبت نمود.
به گزارش اسپوتنیک، کرملین خبر داد که پوتین با محمد مخبر سرپرست مقام ریاست جمهوری تلیفونی گفتگو کرد.
کرملین تاکید کرد که پوتین و مخبر بر روحیه متقابل برای تقویت مداوم بیشتر تعاملات جامع بین روسیه و ایران بحث نمودند.
در بیانیه آمده است: "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه با "محمد مخبر" سرپرست قوه اجرائیه گفت‌وگوی تیلفونی داشت.
رئیس‌ جمهور درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور و تعدادی دیگر از مقامات کشور در سانحه سقوط هلیکوپتر را تسلیت گفت. وی تاکید کرد که رهبر ایران را به خوبی می شناسد و از او به عنوان یک شریک قابل اعتماد که سهم زیادی در توسعه روابط دوستانه بین مسکو و تهران داشته است، قدردانی می کند.
"
مخبر نیز به نوبه خود از پوتین به خاطر سخنان حمایتی وی در شرایط سخت برای کشور قدردانی کرد. سیاستمداران بر تمایل متقابل خود برای تقویت بیشتر تعامل همه جانبه بین دولت ها تأکید کردند.
هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر مقامات در 19 ماه می در شمال غرب کشور در منطقه ورزگان سقوط کرد. محسن منصوری معاون رئیس‌ جمهوری اسلامی صبح روز سه‌ شنبه 19 می خبر درگذشت رئیس‌جمهور و هیئت همراه را تأیید کرد.
این سیاستمداران پس از سفر به آذربایجان در حال بازگشت بودند، جایی که رئیسی و همکارش الهام علی اف در مراسم افتتاحیه مجتمع برق آبی گیز گالاسی و راه اندازی مجتمع برق آبی خداآفرین در سرحد دریایی اراکس شرکت کردند.
مراسم وداع با جان باختگان 21 ماه می در تبریز برگزار می شود و پس از آن پیکر رئیس جمهور به مشهد مقدس زادگاهش اعزام می شود. معاون اول رئیس جمهور ایران به مدت 50 روز تا انتخابات جدید مسئولیت وی را بر عهده خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала