لاوروف: مرحله داغ رویارویی روسیه و غرب "در حال انجام است"

© Photo / Telegram/Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationГлава МИД России Сергей Лавров на Анталийском дипломатическом форуме
Глава МИД России Сергей Лавров на Анталийском дипломатическом форуме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که مرحله حاد رویارویی نظامی-سیاسی بین روسیه و غرب در حال "شتاب کامل" است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت، که مرحله حاد رویارویی نظامی-سیاسی بین روسیه و غرب در حال "شتاب کامل" است.
لاوروف در نشست سی و دوم شورای سیاست خارجی و دفاعی گفت: "مرحله داغ رویارویی نظامی-سیاسی با غرب همچنان ادامه دارد و به اصطلاح در اوج است".
وزیر افزود: "ما در میان همسایگان اروپایی خود اشتیاق خاصی به لفاظی های ضد روسی می بینیم. من فکر می کنم که همه اظهارات ماکرون (رئیس جمهور فرانسه)، کامرون (وزیر خارجه انگلیس)، بورل (رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا) و دیگران درباره ای جنگ اجتناب ناپذیر با روسیه را شنیده اند".
لاوروف: روسیه آماده گفت و گو با غرب درباره ای ثبات راهبردی است اما در شرایط برابر
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، که مسکو همچنان آماده ای گفت و گو با غرب درباره ثبات راهبردی است، اما نه از موضع قدرت از سوی آنها، بلکه در شرایط مساوی و برای بحث درباره ای همه مشکلات است.
لاوروف در نشست مجمع شورای سیاست خارجی و دفاعی گفت: "ما همچنان برای گفت و گو با غرب، از آن میان درباره ای مسائل امنیتی و ثبات راهبردی آماده هستیم. اما، یکم، نه از موضع قدرت (از سوی آنها) و نه از موضع انحصار بلکه تنها در شرایط مساوی و با احترام به منافع یکدیگر".
وی افزود، دومین نکته مهم برای روسیه این است که گفت و گو باید درباره ای "مشکلاتی که امروز در جهان در زمینه ثبات راهبردی وجود دارد" و البته چشم‌انداز نظامی-سیاسی باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала