گفت و گوی روسیه و چین در پکن پایان یافت + ویدیو

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин прибыл в Китай с официальным визитом
Президент РФ Владимир Путин прибыл в Китай с официальным визитом  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2024
عضو شوید
گفت و گوی رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور چین 2.5 ساعت به درازا انجامید.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، گفت و گوی ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رهبران روسیه و چین در پکن پایان یافت.
در ادامه این دیدار، سران کشورها بیانیه مشترکی را در خصوص تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی به تصویب رساندند.
به گفته یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه، این یک مدرک مفصل است - بیش از 30 صفحه. این کتاب به "ویژگی" روابط دوجانبه اشاره می‌کند، مسیرهای توسعه بیشتر را ترسیم می‌کند و به نقش پیشرو روسیه و چین در شکل‌گیری نظم جهانی عادلانه و دموکراتیک اشاره می‌کند.
پوتین شب پیش برای یک سفر دولتی وارد چین شد. این نخستین سفر رهبر روسیه به خارج از کشور از زمان روی کار آمدن است.
در آغاز سران کشورها در قالبی محدود صحبت کردند سپس نشست با حضور هیئت ها ادامه یافت.
در مجموع گفت و گوها نزدیک به دو ساعت و نیم به درازا انجامید.
پوتین در این نشست از شی جین پینگ به خاطر این دعوت سپاسگزاری کرد. به گفته وی، روسیه و چین با اهداف مشترک توسعه ملی و تضمین رفاه مشترک بر اساس اصول احترام متقابل، حسن همجواری و منفعت متقابل متحد شده اند.
پوتین گفت: "شماری مدرک های جدید برای این سفر تهیه شده است، به ویژه بیانیه مشترک سران کشورها که جنبه های اصلی همکاری ما، بسته ای از توافقات بین بخشی و شرکتی را پوشش می دهد. همه این مدرک ها گام های خاصی را با هدف تعمیق بیشتر همکاری های عملی دوجانبه ارائه می کنند".
شی جین پینگ به همکار خود اطمینان داد که آماده است به ایجاد روابط دوجانبه و توسعه برنامه های جدید برای تعامل در همه زمینه ها ادامه دهد.
شی جین پینگ به نوبه ای خود گفت: "آقای رئیس جمهور، این نخستین سفر خارجی شما از زمان آغاز دوره جدید ریاست جمهوری است که گواه قانع کننده ای از توجه شما و دولت روسیه به روابط چین و روسیه است، ما از آن بسیار قدردانی می کنیم".
وی افزود، برای چین، این ادامه سنت خوب ارتباطات است. شی جین پینگ یادآور شد، که پس از انتخاب دوباره، روسیه را نیز به عنوان کشور نخستین سفر خارجی خود انتخاب کرد.
رئیس جمهوری خلق چین تاکید کرد: دو کشور به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال تعمیق همکنشی های راهبردی، گسترش همکاری های متقابل سودمند هستند و به نفع شکل گیری جهان چند قطبی و جهانی شدن اقتصادی انتخاب کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала