- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای مسلح روسیه شهرک "بوگروواتکا" در پیرامون خارکف را آزاد کردند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Артиллеристы вооруженных сил РФ подготавливают снаряд для гаубицы "Мста-Б" в южном секторе спецоперации
Артиллеристы вооруженных сил РФ подготавливают снаряд для гаубицы Мста-Б в южном секторе спецоперации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه گزارش داد، یگان "شمال" نیروهای مسلح روسیه شهرک "بوگروواتکا" در پیرامون خارکف را آزاد کردند و تا عمق خطوط دفاعی دشمن پیشروی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد: "یگان‌های "شمال" نیروهای مسلح روسیه در نتیجه اقدامات فعال، شهرک "بوگروواتکا" در پیرامون خارکف را آزاد کردند و تا عمق خطوط دفاعی دشمن پیشروی کردند".
افزون بر این، نیروهای مسلح روسیه پرسنل و تجهیزات دشمن را در منطقه ویسیولی، ولچنسک و لیپتسی شکست دادند و ضد یورش اوکراین را در نزدیکی استریستا پس زدند.
Военнослужащий ВС РФ возле зенитного ракетного комплекса Стрела-10 второго армейского корпуса Южной группировки войск на Южном направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرنگونی 25 گلوله وامپیر بر فراز پیرامون بلگورود
در مجموع نیروهای مسلح اوکراین 135 نفر را در این مسیر از دست دادند، سیستم های پدافند هوایی روسیه یک وامپیر میلرز و استریلا-10، دو خودروی زرهی، هفت خودرو، یک هویتزر D-20، یک گلوله خودکششی ضد هوایی گیپراد و سه اسلحه خودکششی گووزدیکا از بین بردند.
ارتش روسیه چند روزی است، که به طور فعال در منطقه خارکف پیشروی می کند. در 12 می، وزارت دفاع از آزادسازی شهرک های بوریسوفکا، اگورتسوفا، پلیتینوفکا، پیلنیا و استریلیچا خبر داد.
روز دوشنبه مشخص شد، که ارتش کنترل گاتیشچه، کراسنوئه، موروخووتس و اولینیکوو را به دست گرفته است.
روز سه شنبه، ویتالی گانچف، رئیس اداره منطقه خارکف گفت، که نیروهای مسلح روسیه در حال حاضر کنترل غرب و شمال ولچانسک را در اختیار دارند.
به گفته وی، در آینده نزدیک گروه سربازان "شمال" شروع به آزادسازی روستای لیپتسی خواهند کرد. همانطور که یک هواپیمای تهاجمی با نشانه ای تماس رودا به اسپوتنیک گفت: ارتش بخشی از بزرگراه خارکف-لیپتسی را زیر کنترل آتش گرفت و توپخانه دائماً به سوی دشمن که از مرکز منطقه حرکت می کرد شلیک می کند.
رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف * درباره مشکلات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه خارکف صحبت کرد. همانطور که نیویورک تایمز با اشاره به او نوشت، وضعیت "هر ساعت به بحران نزدیک می شود". به گفته بودانوف*، هدایت واحدهای اضافی به آنجا برای کیف دشوار خواهد بود، زیرا آنها در مناطق دیگر اشغال شده اند. چنین مصاحبه صریح با رئیس اطلاعات نظامی با یک روزنامه امریکایی پیش از این در رادای عالی مورد انتقاد قرار گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала