بورل: اسرائیل باید امنیت غیرنظامیان را در رفح تامین کند

© AP Photo / Hatem AliМальчик смотрит на здания, разрушенные в результате израильской бомбардировки сектора Газа в Рафахе
Мальчик смотрит на здания, разрушенные в результате израильской бомбардировки сектора Газа в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2024
عضو شوید
جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، اسرائیل طبق قوانین بین المللی مؤظف است که امنیت غیرنظامیان را در رفح تامین کند.
به گزارش اسپوتنیک بورل در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: "اجبار غیرنظامیان برای تخلیه رفح به مناطق ناامن غیرقابل قبول است. اسرائیل طبق قوانین بین المللی موظف است امنیت غیرنظامیان را تامین کند."
وی همچنین از اسرائیل خواست که عملیات زمینی در رفح انجام ندهد و تاکید کرد: "این عملیات، بحران انسانی وخیم کنونی را تشدید خواهد کرد."
چارلز میشل، رئیس شورای اروپا نیز پیشتر از اسرائیل خواسته بود که عملیات نظامی در رفح انجام ندهد و اجبار غیرنظامیان به تخلیه به مناطق ناامن را غیرقابل قبول خواند.
سه شنبه شب نیروهای زمینی اسرائیل وارد رفح فلسطین شدند و تانک های اسرائیلی کنترل عملیاتی بر قلمرو گذرگاه رفح را از نوار غزه برقرار کردند. پیش از این، سرویس مطبوعاتی قوای اسرائیل اعلام کرده بود که اعلامیه های منتشر شده که از ساکنان بخش شرقی رفح خواسته شده است تا قبل از عملیات برنامه ریزی شده تخلیه شوند.
رفح محل زندگی حدود 1.4 میلیون فلسطینی است که بسیاری از آنها در پی حملات اسرائیل از مناطق دیگر نوار غزه گریخته اند. به گفته سازمان ملل، اسرائیل عملاً از ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی به ساکنان این منطقه جلوگیری می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала