جبهه مقاومت به سازمان های بین المللی و داخلی: به یاری سیل زدگان بشتابید

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌های داغدار و آرزوی بهبودی برای زخمیان، این مصیبت بزرگ را به ملت شریف افغانستان تسلیت گفته است.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی با نشر خبرنامه ای در ویب رسمی این جبهه نوشته است: "وقوع سیلاب‌های ویرانگر در شمال کشور، بار دیگر فاجعه‌ای انسانی را بر ملت شریف و مظلوم افغانستان تحمیل کرد. در این مصیبت بزرگ، ده‌ها تن از هموطنان ما جان‌ خود را از دست داده، صدها خانه ویران شده و مردم بی‌سرپناه در وضعیت بحرانی و رنج‌آوری قرار گرفته‌اند".
این جبهه افزوده است: "جبهه مقاومت ملی افغانستان ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، این مصیبت بزرگ را به ملت شریف افغانستان تسلیت می‌گوید".
تخریب ۶۰۰ خانه‌ی مسکونی بر اثر سرازیرشدن سیلاب در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2024
برنامه جهانی غذا: تلفات سیل در شمال افغانستان از 300 نفر گذشت
در ادامه ای این اعلامیه آمده است: "فقدان دولت مسئول، پاسخگو و متعهد به منافع مردم، بلای جان هموطنان مان شده و باعث خسارات بیشتر جانی و مالی بر اثر رویدادهای طبیعی گردیده است. ناکارآمدی در رسیدگی به آسیب‌دیدگان، به درد و رنج مردم آفت‌زده افزوده است. در این روزهای سخت، مردم نیازمند انواع کمک‌های اولیه و حیاتی هستند و شرایط نابسامان افغانستان، کار برای سازمان‌های کمک رسان و خیریه را نیز دشوارتر ساخته است".
این جبهه از سازمان های داخلی و بین المللی خواستار یاری شده و نوشته است: "جبهه مقاومت ملی افغانستان، در این خصوص از عموم مردم، سازمان‌های مردم نهاد، نهادهای امدادرسان بین‌المللی و تاجران خیر تقاضا دارد تا در امر یاری‌رسانی به آفت‌زدگان این سیلاب‌ها، مشارکت فعال داشته و به یاری مردم نیازمند برسند".
در پایان این اعلامیه آمده است: "کمک به مردم مصیبت‌زده، مسئولیت انسانی و اخلاقی همه‌ ما است. جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز با درک مسئولیت خود در قبال مردم کشور در شرایط دشوار کنونی، در حد توان تلاش می‌کند تا در زمینه جلب کمک‌های نهادهای خیریه ملی و بین‌المللی و رساندن امکانات و کمک‌ها به مردم آفت‌زده یاری رسانده و در این روزهای دشوار در کنار مردم غم‌دیده خود باشد".
یادآوری می کنیم، که ، دفتر برنامه ای جهانی غذای سازمان ملل در برگه ای ایکس نوشه است: "سیلاب های شدید افغانستان را درنوردیده و بیش از 300 نفر را در بغلان کشته و بیش از هزار خانه را ویران کرده است. این یکی از بسیاری از سیلاب های چند هفته گذشته است که به دلیل بارندگی های شدید غیرمعمول ایجاد شده است. برنامه ای جهانی غذای سازمان ملل اکنون در حال توزیع کوکی های غنی شده برای بازماندگان است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала