اسرائیل پس از شکست مذاکرات صلح به رفح تیراندازی کرد

© AP Photo / Hatem AliЖенщина реагирует на израильский удар по дому семьи Шахин в Рафахе
Женщина реагирует на израильский удар по дому семьи Шахин в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2024
عضو شوید
خبرگزاری فرانسه: اسرائیل پس از شکست مذاکرات صلح، قوای توپچی اسرائیل رفح را هدف قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو روز پنجشنبه به نقل از منابع گزارش داد که مذاکرات بین اسرائیل و حماس از جمله به دلیل عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه به حالت تعلیق درآمده است. جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتیژی کاخ سفید گفت که علیرغم خروج ویلیام برنز، رئیس سیا، مذاکرات برای آتش بس در غزه ادامه دارد.
Палестинцы ждут гуманитарную помощь на берегу моря в городе Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
سازمان ملل اسرائیل را به نقض قوانین بین المللی در جریان تخلیه رفح متهم کرد
جنبش حماس فلسطین روز سه شنبه از بازگشت هیئت خود به قاهره برای ادامه مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه خبر داد. روز دوشنبه، حماس اعلام کرد که با شرایط آتش بس سه مرحله‌ای و 42 روزه پیشنهادی میانجی‌گران مصر و قطر که شامل آزادی گروگان‌های اسرائیلی و توقف درگیری‌ها در نوار غزه می‌شود، موافقت کرده است و در انتظار اسرائیلی است.
سه شنبه شب، نیروهای زمینی نیروهای دفاعی اسرائیل در چارچوب عملیات ضد تروریستی وارد رفح شدند و تانک های اسرائیلی کنترل عملیاتی ایست بازرسی رفح را از نوار غزه به دست گرفتند. گزارش شده است که 20 رادیکال فلسطینی کشته شدند.
Мальчик смотрит на здания, разрушенные в результате израильской бомбардировки сектора Газа в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
آغاز عملیات ارتش اسرائیل در شرق رفح
این عملیات در حالی انجام می شود که میانجی ها تلاش می کنند تا طرف های درگیری در نوار غزه را به توافقی بر سر آتش بس در ازای آزادی گروگان های اسرائیلی برسانند. مانع، درخواست حماس از اسرائیل برای ارائه ضمانت های برای پایان کامل جنگ در نوار غزه و خروج نیروهاست. رهبری اسرائیل آماده آتش بس موقت در ازای آزادی گروگان ها است، اما از دستیابی به تمام اهداف جنگ از جمله از بین بردن کامل پتانسیل های رزمی و سیاسی حماس خودداری نمی کند.
مشخص نیست که بیانیه حماس به پیشنهاد میانجی قدیم یا جدید اشاره دارد یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала