فرستادن جنگجویان تازه‌نفس برای سرکوب مردم در بدخشان از سوی طالبان

© https://twitter.com جبهه مقاومت ملی از جابه‌جایی ناقلان مسلح در بدخشان خبر داد
 جبهه مقاومت ملی از جابه‌جایی ناقلان مسلح در بدخشان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
عضو شوید
به دنبال افزایش اعتراضات باشندگان ولسوالی درایم و گسترش دامنه تنش‌ها به ولسوالی‌های جرم و ارگوی بدخشان، طالبان جنگ‌جویان تازه‌نفس را به منظور سرکوب معترضان و جابه‌جایی آنان در مناطق زیر تهدید وارد این ولایت کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع محلی روز شنبه، 15 ثور تایید کردند، که جنگجویان تازه‌نفس با تجهیزات و امکانات پیشرفته جنگی مجهز هستند و ملا عبدالکریم، معاون سپاه/قول ‌اردوی عمری این نیروها را همراهی می‌کند.
از سوی دیگر، منابع در ولسوالی درایم ولایت بدخشان می‌گويند، که معترضان با هیأت مذاکره‌کننده طالبان در این ولایت که جهت‌ مذاکرات رفته بودند، گفت‌وگو نکرده و اجازه ورود برای‌شان نداده‌اند.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
پس از درایم وضعیت در ارگو و جرم بدخشان نیز آشفته شده است
به گفته این منابع، معترضان همچنان خواستار بيرون شدن طالبان از این ولسوالی شده‌اند.
منابع می‌افزایند، که طالبان پس‌ از گسترش اعتراضات در برابر این گروه دسترسی مردم به انترنت را در ولسوالی‌‌های درایم، جرم و ارگو قطع کرده‌اند.
هم‌اکنون اعتراضات در مناطق مختلف ولسوالی‌های درایم، جرم و ارگوی بدخشان ادامه دارد و طالبان نیز دسترسی خبرنگاران محلی‌ به اطلاعات را محدود کرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که در پی درگیری روز گذشته نیز میان جنگ‌جویان طالب و معترضان در ولایت بدخشان، یک باشنده محل به قتل رسید و دست‌کم ۱۰ تن دیگر در پی شلیک جنگ‌جویان این گروه زخمی شدند.
این اعتراضات در پی‌ کشته‌ شدن یک غیرنظامی از سوی اعضای طالبان شروع شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала