رحمانی در واکنش به راهپیمایی بدخشانی ها: هیچ حکومتی بر خون و تجاوز و تحقیر استوار نشده است

© https://twitter.comمنع فیر های شادیانه در روزهای عید در بدخشان
منع فیر های شادیانه در روزهای عید در بدخشان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
عضو شوید
نماینده ای پیشین مجلس نمایندگان ولایت غزنی افغانستان در واکنش به راهپیمایی باشندگان دو ولسوالی بدخشان در برابر طالبان نوشته است، که مردم واقعا از ظلم و جهایت و تجاوز و کشتار و غارت و توهین و تحقیر طالبان در این ولایت به جان رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، عارف رحمانی نماینده پیشین غزنی در مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به راهپیمایی باشندگان ولسوالی های درایم و ارگوی بدخشان در برابر طالبان نوشته است: "در بدخشان همان چیزی جریان دارد که در کندهار و هرات و بلخ و غور و جلال آباد و همه ای افغانستان جریان دارد. کشتار و شکنجه و زورگویی و تجاوز و عتک حرمت زنان و مردان بی گناه و بی ه و باج گیری و ضلم و استبداد!".
بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
دستگیری شش باشنده ای معترض بدخشان از سوی طالبان
او در ادامه افزوده است: "تنها تفاوتی که میان این رفتارهای ستمگرانه و ضد اسلامی در بدخشان و بامیاو بلخ و سرپل و حتی کابل با جنوب و شرق افغانستان وجود افزایش خشم و کینه تباری این رفتارهاست".
او تاکید کرده است: "دو روز راهپیمایی بدخشانیان به روشنی نشان داد که مردم واقعا از ضلم و جنایت و جتجاوز و قتل و غارت و توهین و تحثیر طالبان در این ولایت به جان رسیده اند واکنون حتی همان بخشی از این مردم که پشتیبان مزدورانی چون فصیح الدین و امان الدین بودند دیگر از طالبان و امارت و شریعت شان بیزارند و به رغم فضا و شرایط شدید سرکوب این مردم، بیزاری و تنفر و انزجار شان را نه تنها پنهان نم یکنند، که برای ابراز آن به خیابان ها و سرکها آمده و فریادهای اددخواهانه جسورانه خود را در قالب راهپیمایی و تجمعات نشان می دهند".
او خاطر نشان کرده است: "واقعیت این است که پایه های لرزان حکومت طالبان، لرزان تر از چیزی است که تصور می کنیم. عمارت امارت مانند خانه عنکبوت است. ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت. سست و بی بنیاد و به تکانی برای فروریختن نیاز است. صرفا در جانب نخبگان و جریان های سیاسی دشمنان طالبان به ویژه نخبگان سه قوم ازبیک، هزاره و تاجیک نه تنها وحدت نظر و عمل در قبال رویارویی و نابودی طالبان نیست که هرکله هنوز در خواب و خیال رنگین جمهوریت است و این پراکندگی و تشدد و سستی و عافیت طلبی و خیال های رنگین معامل با تروریسم سبب طولانی تر شدن عمر امارت طالبان شده است".
این در حالی است که در پی درگیری روز گذشته میان جنگ‌جویان طالب و معترضان در ولایت بدخشان، یک باشنده محل به قتل رسید و دست‌کم 10 تن دیگر در پی شلیک جنگ‌جویان این گروه زخمی شده‌اند.
تاکنون باشندگان ولسوالی های درایم و ارگوی بدخشان تظاهرات را بر ضد طالبان آغاز کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала