داعش: به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید

© Photo / @Social mediaعامل انتحاری در فیض آباد
عامل انتحاری در فیض آباد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2024
عضو شوید
گروه تروریستی داعش با نشر پیامی از هوادارانش خواسته است، که به جای فلسطین در افغانستان جهان کنید.
به گزارش اسپوتنیک، شاخه خراسان گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای "جهاد" و "هجرت" به این شاخه در "ولایت خراسان" که عمدتا جغرافیای افغانستان را در بر می‌گیرد، بپیوندند.

این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و پشتیبانانش خواسته بود تا برای "هجرت و کشتار" به "خراسان" بیایند.
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2024
متهم شدن امریکا از سوی روسیه به خاطر بنیانگذاری شاخه خراسان داعش در افغانستان
داعش در افغانستان
پس از چیرگی گروه طالبان در اگوست 2021 (اسد 1400)، به سلسله یورش هایش در افغانستان ادامه داد؛ یورش هایی که بیش‌تر مردم اهل تشیع و مقام‌های طالبان را هدف قرار گرفت، از والی طالبان برای بلخ گرفته تا برخی فرماندهان کلیدی آنان. در آخرین مورد هم این گروه یورش مرگبار کندهار در مرکز اقتدار قدرت هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان و دو روز پیش هم یورش بر نمازگزاران شیعه در هرات را انجام داد، که در آن هفت نفر به شمول یک کودک جان باختند.
شمار جنگجویان داعش در افغانستان
در فیبروری سال گذشته میلادی، سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه گفت، که شمار جنگجویان داعش خراسان به 6500 تن در افغانستان رسیده و از این میان 4هزار جنگجوی در نزدیکی مرز با تاجیکستان جابجا شده‌اند. گزارش بازرس ویژه امریکا برای افغانستان در ماه جون سال گذشت گفت، شمار این جنگجویان یک تا سه هزار است. با این حال رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید، با در نظرداشت فراهم‌آوری سهولت‌های از سوی طالبان و بلند رفتن انگیزه‌های افراطی ممکن شمار هراس‌افگنان افزایش پیدا کرده باشد.


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала