- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

چکیده ای گزارش عملیات نظامی/ آزادی روستای سمنووکای جمهوری دونتسک/ سرنگونی 22 پهپاد اوکراینی

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Испытание танка Т-80БВМ после ремонта
Испытание танка Т-80БВМ после ремонта - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2024
عضو شوید
سربازان روسی روستای سمنووکا در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که ارتش روسیه کنترل روستای سمنووکا در قلمرو جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.
در پیام این وزارت آمده است: "واحدهای گروه سربازان "مرکز" در نتیجه اقدامات فعال، شهرک سمنووکا جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند".
Работа расчетов РСЗО Град ЦВО на Краснолиманском направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
چکیده ای گزارش هفته ای وزارت دفاع روسیه از عملیات ویژه نظامی در برابر ارتش اوکراین/نابودی 1659 پهپاد
در پیام این وزارت آمده است: "آزادسازی سمنووکا به ما امکان می دهد به محاصره نیروهای مسلح اوکراین در منطقه روستای بردیچی برسیم. در امتداد خط تونینکی - ارلوفکا - سمنووکا - بردیچی ، سربازان اوکراینی سعی کردند یک خط دفاعی واحد ایجاد کنند که بتوانند پس از آزادسازی آودیوکا جای پای خود را برای به دست آوردن زمان برای تجهیز استحکامات قدرتمندتر در غرب جمهوری خلق دونتسک ایجاد کنند.
افزون بر این، گروه "مرکز" تشکیلات 68 پیاده نظام، تیپ های 23، 115 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین، تیپ 109 تروریستی و مزدوران لژیون خارجی را در مناطق روستاهای نووالکساندروفکا، ارخانگیلسکی، زاراسوفکی و تراسوفکا شکست داد.
در طول روز، نیروهای روسی ده ضدیورش از سوی گروه‌های تهاجمی 24، 100 مکانیزه، 142 پیاده نظام، یورش 98، تیپ‌های 68 جایگر و هنگ 78 حمله هوایی جداگانه را در مناطق روستاهای لنینسکویه، نووچرینوودکا، نووباخماتووفکا، نیتایلووا، نووکالینووا و بردیچی پس زدند.
ارتش اوکراین در این نبردها نزدیک به 370 کشته و زخمی، دو نفربر زرهی و چهار خودرو هویتزرهای امریکایی M777 و M102، یک قبضه اسلحه D-20، یک هویتزر یدک‌کشی Msta-B، دو فروند هویتزر D-30 و یک اسلحه ضد تانک MT-12 Rapier را از دست داد.
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه همچنان گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در جریان 24 ساعت گذشته 22 پهپاد اوکراینی، یک موشک اوراگان MLRS و یک بمب هدایت شونده JDAM را سرنگون کردند.
در پیام این وزارت آمده است: "سامانه‌های پدافند هوایی 22 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، یک سامانه موشک پرتاب چندگانه Hurricane و یک بمب هوایی هدایت شونده JDAM ساخت امریکا را سرنگون کردند".
چکیده ای از گزارش جدید وزارت دفاع روسیه:
یگان های گروه نیروهای جنوب موقعیت را در خط مقدم بهبود دادند.
یگان های گروه "غرب" مواضع سودمندتری را اشغال کردند و نیروی انسانی سه تیپ نیروهای مسلح اوکراین و گارد ملی را شکست دادند.
نیروهای مسلح اوکراین در منطقه تحت مسئولیت گروه جنوبی نیروهای مسلح روسیه روزانه 395 سرباز را از دست دادند.
یگان های گروه مرکزی نیروهای مسلح روسیه 10 ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند.
تلفات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه تحت مسئولیت گروه مرکزی نیروها بالغ بر 370 پرسنل نظامی در روز بود. پدافند هوایی روسیه روزانه 22 پهپاد را سرنگون می کند.
گروه "وستوک" نیروهای مسلح اوکراین و تیپ های دفاع زمینی را در نزدیکی استارومایورسکی و وودیانوی در جمهوری خلق دونتسک شکست داد و موقعیت های سودمندتری را اشغال کرد.
نیروهای مسلح روسیه کارگاه مونتاژ پهپادهای اوکراینی و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را در 110 منطقه هدف قرار دادند.
این وزارت یادآوری کرده است، که در مجموع از آغاز عملیات ویژه، 593 هواپیمای نظامی، 270 بالگرد، 23609 هواپیمای بدون سرنشین، 509 سامانه موشکی ضدهوایی، 15880 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی زرهی، 1275 خودروی جنگی چندگانه موشکی، 209 سامانه موشکی، قطعات توپ و خمپاره و همچنین 21387 دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراین نابود شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала