وزارت خارجه چین: هیچ کس حق دخالت در پیوندهای بازرگانی بین پکن و مسکو را ندارد

© Photo / Ministry of Foreign Affairs, the People's Republic of ChinaОфициальный представитель МИД КНР Линь Цзянь
Официальный представитель МИД КНР Линь Цзянь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، که پکن حق همکاری بازرگانی و اقتصادی عادی با روسیه را دارد و این حق نباید زیر تاثیر مداخله کشورهای سومی قرار گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: "حق چین برای برقراری پیوندهای عادی بازرگانی و اقتصادی با همه کشورهای جهان از آن میان روسیه مبتنی بر اصول برابری و منافع متقابل، نباید مورد مداخله دیگر کشورها قرار گیرد".
این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد، که ایالات متحده به طور مداوم برای اوکراین جنگ افزار و مهمات ارسال می کند، در عین حال اتهامات بی پایه را در برابر پیوندهای عادی بازرگانی و اقتصادی چین و روسیه مطرح می کند.
Лунное затмение в Калифорнии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
امکان جا به جایی نیروگاه هسته ای در ماه از سوی روسیه و چین در سال 2033-2035
وی تصریح کرد: "حقوق و منافع مشروع چین نباید نقض شود، ما از ایالات متحده می‌خواهیم که از تهمت زدن و فشار بر چین دست بردارد، هیچ تقصیری گردن دیگران نیندازد، تحریم‌های یکجانبه علیه شرکت‌های چینی اعمال نکند و در واقع نقش سازنده‌ای در پایان دادن به بحران ایفا کند".
پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در جریان سفر به چین با صحبت از پشتیبانی پکن از مسکو گفت: اگر پکن اقداماتی برای "حل این مشکل" انجام ندهد، واشنگتن این کار را انجام خواهد داد.
پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات متحده در حال تدوین تحریم های مالی در برابر برخی از بانک های چینی است تا پکن را مجبور به قطع پیوندهای بازرگانی با روسیه کند، پیوندهای که ادعا می کند به توان نظامی روسیه کمک کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала