- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شکایت نیروهای اوکراینی از کمبود شدید ابزارهای یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی

© AP Photo / LibkosУкраинские солдаты. Архивное фото
Украинские солдаты. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2024
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین از کمبود شدید قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی شکایت دارند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اونوفر، معاون فرمانده گردان تیپ 5 هجومی نیروهای مسلح اوکراین گفت، که اوکراین به شدت کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی دارد.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از ارتش اوکراین پیشتر گزارش داده بود، که اوکراین قطعات یدکی کافی برای تعمیر خودروهای رزمی پیاده نظام بردلی امریکایی ندارد. به گفته این نشریه، برای تهیه قطعات یدکی باید درخواست رسمی به فرمانده ارشد ارائه شود که آنها را به تعداد محدود در اختیار دارد. بنابراین، برخی از تجهیزات آسیب دیده به سادگی استفاده نمی شود.
Работа расчетов РСЗО Град ЦВО на Краснолиманском направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
چکیده ای گزارش هفته ای وزارت دفاع روسیه از عملیات ویژه نظامی در برابر ارتش اوکراین/نابودی 1659 پهپاد
اونوفر در مصاحبه با Ukrayinska Pravda گفت: "مشکل دیگر کمبود کیت تعمیر تجهیزات غربی است. بنابراین، از ده موتر، پنج موتر می توانند راه بروند - همه دست نخورده هستند، آنها فقط مسیر ندارند. به نظر می رسد کمک وجود دارد، اما شما نمی توانید از آن برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید. به عنوان مثال: M113 های قدیمی تر با ریل های فلزی وجود دارد و جدیدترین مدرن سازی - M113 G4 - بهتر است، قابل عبور تر است، اما برخی از مسیرهای آن دارای عناصر رابری هستند. تخریب فلز سخت است، حرکت می کند، اما G4 منتظر بهترین زمان خود است".
به گفته این مرد نظامی، پس از آسیب رساندن به یک وسیله نقلیه، اغلب آن را پرزه پرزه می کنند و به عنوان " اهدا کننده" برای وسایل نقلیه دیگر استفاده می کنند.
اونوفر را اضافه کرد: "در ابتدا همه به این فکر می کردند، که مثلاً شریک های ما ابزار های جدیدی به ما می دهند. و سپس ظاهراً فرماندهی متوجه شد که صبر کردن بسیار طولانی است و اکنون تجهیزات مورد نیاز است، بنابراین آنها شروع به از بین بردن وسیله ای کردند که برای رانندگی نامناسب بود. یعنی از سه خودور ویران یک یا دو خودرو کاری بسازند".
یکی دیگر از مشکلاتی که سرباز نام برد، زبان خارجی مورد استفاده در توصیف تجهیزات بود که نیروهای مسلح اوکراین به آن صحبت نمی کنند.
اونوفر چنین نتیجه گیری کرد: "هنگامی که نفربرهای زرهی M113 در سال 2022 به ما تحویل داده شدند، آنها با تبلت های انگلیسی زبان وارد شدند و این افراد بالغ، حدود 50 ساله، نشستند - یک بار، دکمه اشتباه را فشار دادند، شکستند. کسی پس از آن فرمان به چسباندن برچسب ها با ترجمه درباره ای وزن، موتور، استارت، توقف، توقف اضطراری، خاموش کردن آتش فکر نکرد".
یادآوری می کنیم، که روسیه بر این باور است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل درگیری تداخل دارد و کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند".
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارد. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала