دبیرکل ناتو در کیف: باید سامانه های پدافندی بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهیم

© AP Photo / Mindaugas KulbisГенеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг на пресс-конференции в рамках учений Griffin Storm 2023, Вильнюс, Литва
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг на пресс-конференции в рамках учений Griffin Storm 2023, Вильнюс, Литва - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2024
عضو شوید
دبیر کل ناتو در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کی یف شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی ناتو نوشت، که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان یک سفر از پیش اعلام نشده، وارد کی یف شده است.
خاطرنشان می شود، که در حال حاضر کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ولادیمیر زلنسکی و استولتنبرگ در حال برگزاری است و از پایگاه انترنتی این ائتلاف پخش می شود.
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
استولتنبرگ: کیف به افزایش قابل توجه کمک های نظامی نیاز دارد
دبیرکل ناتو گفت، که این ائتلاف به طور کامل حمایت های وعده داده شده را به کیف ارائه نکرده است.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، که کشورهای ائتلاف اخیراً حمایت نظامی وعده داده شده را به طور کامل به اوکراین ارائه نکرده اند، که منجر به "عواقب روی زمین" شده است.
استولتنبرگ در کیف گفت: "کشورها (ناتو) حمایت وعده داده شده را به اوکراین ارائه نکردند، که بلافاصله بر وضعیت میدانی تأثیر گذاشت. وعده ها کافی نیستند، باید عملی شوند.
او گفت: "ما فعالانه برای برآوردن نیازهای فوری کار می کنیم. من به صراحت گفته ام که اگر متحدان با انتخابی بین رعایت استانداردهای ناتو و حمایت از اوکراین روبرو شوند، باید حمایت از اوکراین را انتخاب کنند و در عین حال برای بازسازی ذخایر خود برنامه ریزی کنند".
دبیرکل ناتو: باید سامانه های پدافندی بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهیم
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت، که کمک های وعده داده شده برای ارسال سیستم های پدافند هوایی و مهمات به اوکراین کافی نیست و "میزان بیشتری مورد نیاز است".
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در نشست مطبوعاتی با ولادیمیر زلنسکی در کی یف گفت: "ما در ناتو در حال تلاش هستیم تا اعضای ائتلاف سامانه های پدافندی بیشتری به اوکراین ارسال کنند. اعلان‌ها و بیانیه هایی درباره ای کمک های آینده انجام شده، هم درباره ای موارد مهم و هم موارد نه چندان چشمگیر، اما به طور کلی به موارد بیشتری نیاز داریم. ما تلاش‌هایمان را بر روی سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت متمرکز کردیم".
دبیرکل ناتو انتظار ندارد در نشست سران امریکا درباره ای عضویت اوکراین توافق شود
دبیرکل ناتو گفت انتظار ندارد، در نشست سران ناتو در تابستان امسال در واشنگتن درباره ای عضویت اوکراین توافق شود.
دبیرکل ناتو که در کیف به سر می برد گفت، که کشورهای عضو باید در اولویت رساندن جنگ افزارها به اوکراین باشند.
او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر زلنسکی در کیف گفت: "برای چنین تصمیمی، ما به رضایت همه اعضای ائتلاف نیاز داریم، نه اکثریت، بلکه همه 32 متحد. من انتظار ندارم که چنین توافقی در اجلاس جولای حاصل شود".
وی در عین حال این کلیات را تکرار کرد که جای اوکراین در ناتو است و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که زلنسکی در نشست سران ائتلاف در جولای سال جاری در ایالات متحده شرکت کند.
استولتنبرگ گفت: "امروز درباره آماده‌سازی نشست ناتو در جولای صحبت کردیم، امیدوارم بتوانم از شما در این نشست استقبال کنم".
پیشتر، روسیه یادداشت اعتراضی برای کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که ارسال تسلیحات غرب برای اوکراین هیچ کمکی به مذاکرات نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت. به گفته لاوروف، ایالات متحده و ناتو با ارسال تسلیحات و آموزش نظامیان اوکراینی مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала