یورش حوثی ها به یک نفتکش انگلیسی

© AFP 2023 / Mohammed HuwaisВоенные-хуситы в столице Йемена Сане. Архивное фото
Военные-хуситы в столице Йемена Сане. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2024
عضو شوید
حوثی ها گفتند، که به یک نفتکش انگلیسی یورش و یک پهپاد MQ-9 را سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن اعلام کرد، که اعضای آن با موشک های ضد کشتی به نفتکش انگلیسی "آندرومدا استار" در دریای سرخ یورش برده و یک پهپاد امریکایی ام کیو-9 ریپر را سرنگون کردند.
یحیی سریع سخنگوی ارتش حوثی ها در کانال تلگرامی خود نوشت: "نیروی دریایی ارتش یمن با چندین موشک ضد کشتی مناسب به کشتی نفتی بریتانیایی آندرومدا استار در دریای سرخ یورش برد، که منجر به اصابت مستقیم به آن شد. همچنین نیروی پدافند هوایی یمن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین امریکایی ام کیو-9 را در حریم هوایی صعده با موفقیت سرنگون کرد".
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
یورش حوثی ها به یک کشتی تانکر گاز مایع امریکایی در دریای سرخ
یحیی سریع افزود: حوثی‌ها تا زمانی که محاصره نوار غزه از سوی اسرائیل برداشته نشود"و تا زمانی که تجاوز به مردم فلسطین" در نوار غزه متوقف نشود، به عملیات نظامی خود ادامه خواهند داد".
عبدالمالک الحوثی، رهبر حوثی‌ها روز پنجشنبه گفت، که در 202 روز درگیری در نوار غزه، آنها به 102 کشتی اسرائیلی یا پیوند با اسرائیل یورش برده اند و بندر ایلات اسرائیل به دلیل یورش های پیهم از کار افتاده است.
حوثی‌ها پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه فلسطین در اکتوبر سال گذشته اعلام کردند، که قصد دارند تا زمان پایان محاصره نوار غزه و عملیات جنگی در آنجا، برای جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ و عرب و همچنین سایر کشتی‌ها در حال حرکت به سوی بنادر اسرائیل از همه ابزارها استفاده کنند.
شبکه تلویزیونی سی بی اس به نقل از یک مقام امریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد، پهپاد امریکایی ام کیو-9 ریپر این هفته در سواحل یمن "فروافتاد"، که گفته می شود توسط اعضای جنبش انصارالله (حوثی ها) حاکم در شمال یمن سرنگون شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала