NYT : بازگشت اوکراین به سرحدات قبل از جنگ غیرواقعی است

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2024
عضو شوید
نیویارک تایمز می نویسد که بازگشت اوکراین به سرحدات که قبل از شروع درگیری نظامی وجود داشت، غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک: "واقعی ترین سناریو برای اوکراین احتمالاً بازگشت به سرحدات قبل از جنگ نیست، اما می تواند بیشتر قلمرو خود را حفظ کند و از نظر اقتصادی و استراتژیک به اروپا ادغام شود."
همچنین خاطرنشان می گردد که بسیاری از کارشناسان در مورد ایده بازگرداندن دونباس و کریمه، که پس از همه پرسی خزان 2022 به مناطق روسیه تبدیل شدند، به کنترل کیف، "به ویژه پس از حمله متقابل ناامیدکننده سال گذشته" تردید دارند. برخی از کارشناسان اطمینان دارند که کمک های غرب به کیف کمک به مهار پیشروی نیروهای روسیه نخواهد کرد.
Военнослужащие железнодорожных войск РФ ведут техническую разведку путей на Херсонском направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ترس امریکا و اروپا از پیشرفت نظامی روسیه در اوکراین
کریمه در مارچ 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی 96.77 فیصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 فیصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین همچنان کریمه را سرزمینی موقتاً اشغال شده می داند و کشورهای غربی در این مورد از کیف حمایت می کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است".
همه پرسی در مورد ورود مناطق DPR، LPR، Kherson وZaporozhye به فدراسیون روسیه در 23 تا 27 سپتامبر 2022 برگزار شد. بر اساس نتایج پردازش 100% آرا در DPR، 99.23% از رای دهندگان به نفع پیوستن به فدراسیون روسیه، درLPR - 98.42%، در منطقه Kherson - 87.05، در منطقه Zaporozhye - 93.11٪ رای دادند. . پوتین در 30 سپتامبر در کرملین درباره نتایج همه پرسی در مناطقDPR، LPR، Kherson و Zaporozhye صحبت کرد و پس از آن با سران آنها توافق نامه های را در مورد پذیرش این مناطق به روسیه امضا کرد.
Танки Т-72Б3 на полигоне в Минской области во время совместных стратегических учений Белоруссии и России Запад-2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2024
قوای مسلح روسیه 47 حمله گروهی را در اوکراین انجام داد
حمله متقابل اوکراینی مورد بحث در 4 جون 2023 آغاز شد و سه ماه بعد توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عنوان یک شکست توصیف شد. در جون، پوتین خاطرنشان کرد که اوکراین در حمله متقابل شکست خورده است، ابتکار عمل در دست نیروهای مسلح روسیه بود و اگر به همین منوال ادامه یابد، به زودی مسئله دولت اوکراین مطرح خواهد شد. همانطور که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در 19 دسامبر 2023 گزارش داد، نیروهای مسلح اوکراین در جریان حمله متقابل خود 159 هزار پرسنل نظامی، 121 طیاره، 766 تانک از جمله 37 لیوپارد را از دست دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала