باج خواهی غرب به خاطر انتقال کنترل نیروگاه هسته ای زاپروژیا به کیف

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: غرب درگیر باج خواهی هسته ای است و خواستار انتقال کنترل نیروگاه هسته ای زاپروژیا به کیف است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به یورش به نیروگاه هسته ای زاپروژیا درباره ای لزوم انتقال کنترل این نیروگاه به کیف اعلام کردند، در واقع تایید کردند که درگیر باج گیری هسته ای هستند.
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
دعوت آژانس بین المللی انرژی هسته ای از مسکو و کیف برای ارزیابی وضعیت نیروگاه هسته ای زاپروژیا
در 15 اپریل، نشست توجیهی شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیوند به یورش های اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا که در آغاز ماه رخ داد، برگزار شد. این نشست توجیهی به وضوح نشان داد، که غرب دسته جمعی به رهبری ایالات متحده همچنان به ایجاد به اصطلاح هاله ای از سهل انگاری در اطراف اوکراین ادامه می دهد و چشم خود را البته بر هر جنایت رژیم کیف در برابر نیروگاه هسته ای زاپروژیا می بندد.
او در یک نشست توجیهی در روز پنجشنبه گفت: "با این حال، این بار به نظر می رسد که کارکنان کشورهای غربی درکل بیش از حد بازی کرده اند و به معنای واقعی کلمه به خود و رژیم زلنسکی خیانت کرده اند".
زاخارووا تاکید کرد: "خودشان بدون اینکه متوجه شوند در قالب اولتیماتوم صحبت کردند. «کنترل نیروگاه هسته ای زاپروژیا را منتقل کنید و سپس گلوله باران آن را متوقف خواهند کرد». فکر می‌کنم این موضوع به خوبی درباره ای آنچه در حال وقوع است صحبت می‌کند. آنها نه تنها علناً اعتراف کردند که اوکراین منبع تهدید امنیت ایستگاه است، بلکه در واقع همدستی خود را در یورش های خطرناک به این ساختارها تأیید کردند. مهم‌ترین چیز این است که آنها تأیید کردند که درگیر باج‌گیری هستند، تنها با یک نکته و آن اینکه این باج‌گیری هسته‌ای است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала