امریکا سعی دارد اسرائیل را از حمله به ایران منصرف کند

© iStock.com / Alex PotemkinФлаг США на Манхэттене, США
Флаг США на Манхэттене, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2024
عضو شوید
ایالات متحده امریکا احتمالا تلاش خواهد نمود تا اسرائیل را از پاسخگویی به حمله اخیر ایران در مقیاس مشابه منصرف کند، زیرا می خواهد از تشدید بیشتر تنش در منطقه جلوگیری کند که از جمله به دلیل هزینه های احتمالی و نگرانی از مسدود شدن تنگه هرمز توسط تهران است.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان به اسپوتنیک گفتند که از جمله سرجا تریفکوویچ، ویراستار سیاست خارجی مجلهChronicles: A Magazine of American Culture می‌گوید:"ایالات متحده خواهان تشدید تنش نیست، زیرا ممکن است در مقطعی به واکنش ایران با مسدود کردن تنگه هرمز با مین و راکت های زمینی منفجر شود. ایران می تواند این کار را انجام دهد - ما دیدیم که شرکای بسیار ضعیف تر آنها در یمن چگونه توانسته اند در واقع بحیره سرخ را مسدود کنند و این به معنای واقعی کلمه پیامدهای فاجعه‌باری برای اقتصاد جهانی خواهد داشت، زیرا هیچ مسیر جایگزینی برای نفت عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت وجود ندارد.
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2024
کنگره امریکا از لایحه کمک به اسرائیل بدون اوکراین پشتیبانی نکرد
به عقیده وی، مشارکت اجتناب‌ناپذیر امریکا در درگیری فرضی متحد نزدیکش اسرائیل و ایران نیز "بوسه مرگ" برای کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر خواهد بود.
تریفکوویچ احتمال داد که هدف اسرائیل از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، برانگیختن واکنش شدید ایران به منظور منحرف کردن توجه از وضعیت نوار غزه و جلب همدردی بقیه جهانیان است. این کارشناس گفت: تهران معتقد است که باید اقدامات تلافی جویانه برای حفظ اعتبار خود در جهان اسلام و به ویژه در میان متحدانش از جمله گروه های شیعه در عراق، دولت سوریه، حوثی های یمن و جنبش حزب الله لبنان انجام دهد.
کارشناسان به اسپوتنیک گفتند که ایالات متحده امریکا احتمالا تلاش خواهد کرد اسرائیل را از پاسخگویی به حمله اخیر ایران در مقیاس مشابه منصرف کند، زیرا می خواهد از تشدید بیشتر تنش در منطقه جلوگیری کند که از جمله به دلیل هزینه های احتمالی و نگرانی از مسدود شدن تنگه هرمز توسط تهران است.
از جمله سرجا تریفکوویچ، ویراستار سیاست خارجی مجله Chronicles: A Magazine of American Culture می‌گوید:"ایالات متحده خواهان تشدید تنش نیست زیرا ممکن است در مقطعی به واکنش ایران با مسدود کردن تنگه هرمز با مین و راکت های زمینی منجر شود. ایران می تواند این کار را انجام دهد - ما دیدیم که شرکای بسیار ضعیف تر آنها در یمن چگونه توانسته اند در واقع دریای سرخ را مسدود کنند و این به معنای واقعی کلمه پیامدهای فاجعه‌باری برای اقتصاد جهانی خواهد داشت، زیرا هیچ مسیر جایگزینی برای نفت عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت وجود ندارد.
به عقیده وی، مشارکت اجتناب‌ناپذیر امریکا در درگیری فرضی متحد نزدیکش اسرائیل و ایران نیز "بوسه مرگ" برای کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر خواهد بود.
تریفکوویچ احتمال داد که هدف اسرائیل از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، برانگیختن واکنش شدید ایران به منظور منحرف کردن توجه از وضعیت نوار غزه و جلب همدردی بقیه جهانیان است. این کارشناس گفت: تهران معتقد است که باید اقدامات تلافی جویانه برای حفظ اعتبار خود در جهان اسلام و به ویژه در بین متحدانش از جمله گروه های شیعه در عراق، دولت سوریه، حوثی های یمن و جنبش حزب الله لبنان انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала