هشدار روسیه به افزایش جاه طلبی های ناتو در کشورهای جدید این اتحادیه

© AP Photo / Armando BabaniОткрытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании
Открытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه نسبت به افزایش جاه طلبی های ناتو و جا به جایی مقر این ائتلاف در فنلند هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه گفت، که قرار گرفتن مقر نیروی زمینی ناتو در فنلند، جاه طلبی های این ائتلاف را در شمال و منطقه قطب شمال افزایش می دهد.
Президент РФ В. Путин провел совещание о текущей ситуации в нефтегазовом секторе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2022
پوتین: به جا به جایی زیرساخت های نظامی ناتو در سویدن و فنلند پاسخ همگون خواهیم داد
دیپلمات گفت: "پذیرش فنلند و سویدن در ناتو سطح جاه‌طلبی‌های این ائتلاف را در شمال، در منطقه قطب شمال افزایش می‌دهد، بنابراین این امر نه تنها با تشکیل قابلیت‌های اضافی و استقرار نیروها و تجهیزات اضافی در قلمرو فنلند و سویدن، ادغام تمرینات، و همچنین ایجاد زنجیره های فرماندهی و ستادی مناسب همراه خواهد بود".
پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اجازه ساخت مقر نیروی زمینی ناتو در فنلند را داد و افزود، که ممکن است چندین ماه طول بکشد. وی همچنین تاکید کرد، که اکنون در انتظار سفارش های چنرال کریستوفر کاولی، فرمانده کل نیروهای مسلح مشترک در اروپا هستیم.
روزنامه فنلاندی IltaLehti نیز درباره ای این برنامه ها نوشت، که فرض بر این است که دفتر مرکزی در فنلند در شهر میکیلی واقع شده است. بیورن آریلد گرام، وزیر دفاع ناروی، این داده ها را تایید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала