واکنش روسیه به حمله ایران به اسرائیل

© Sputnik / Alexander Vilfتانک تاریخی تی - ۳۴ - ۸۵ در رژه نظامی در میدان سرخ مسکو
تانک تاریخی تی - ۳۴ - ۸۵ در رژه نظامی در میدان سرخ مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه پس از حملات به اسرائیل خواستار خویشتن داری از طرفین درگیری شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با حمله به خاک اسرائیل اعلام کرد مسکو خواستار خویشتنداری طرف های درگیر در خاورمیانه و ابراز نگرانی از تشدید خطرناک دیگر در منطقه است.
ما نهایت نگرانی خود را از تشدید تنش خطرناک دیگر در منطقه ابراز می‌کنیم، بارها هشدار داده‌ایم که ماهیت نابسامان بحران‌های متعدد در خاورمیانه، در درجه اول در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، که اغلب با اقدامات تحریک‌آمیز غیرمسئولانه همراه است. ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که خویشتن داری نشان دهند. ما انتظار داریم که کشورهای منطقه مشکلات موجود را از طریق راه های سیاسی و دیپلماتیک حل کنند .
"
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یکشنبه شب اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل فروردین ماه به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چندین ده تا صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه شاهد درگیر بوده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون اعلام کرد که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آن را یک درگیری بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که "از این رژیم دور بماند".
نیروی هوایی اسرائیل روز اول آوریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفته است که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала