رئیس جمهور امریکا مسئول درگیری در خاورمیانه است

© AP Photo / Evan VucciПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2024
عضو شوید
عضو کمیته امنیت دومای کشوری روسیه اظهار داشته است که درگیری در خاورمیانه کاملاً به دلیل تحریکات غرب رخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سلطان همزایف، یکی از اعضای کمیته امنیت دومای کشوری روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که درگیری در خاورمیانه کاملاً به دلیل تحریکات غرب و شخص جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده رخ می دهد و مسئولیت آن بر عهده رئیس جمهور ایالات متحده است.
وی در ادامه افزود: "رهبر دنیای خونین با تعبیر نادرستی که از شرایط سخت می کند، آماده آغاز جنگی جدید است. ایران به تحریکاتی که با حمایت مستقیم یا غیرمستقیم ایالات متحده انجام شده است، واکنش متقابل نشان می دهد".
وی در این خصوص تصریح کرد:"در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، جو بایدن، جهان را به جنگ جدیدی می کشاند. درگیری فلسطین و اسرائیل تنها اولین "پرده" بود.شب 13 اپریل، مقامات امریکایی فقط از کمک به اسرائیل از هر طریق ممکن صحبت کردند و جزئیات را در نظر نگرفتند که منجر به انشعاب و اقدامات نظامی بیشتر در شرق خواهد شد".
به عقیده وی، سیاست ایالات متحده باعث ایجاد درگیری گسترده در شرق می شود که از جمله به خاطر سرازیر شدن میلیاردها دلار بودجه برای حمایت از اهداف مشکوک و خونین دیکتاتورهای امریکایی در صحنه تئاتر عملیات نظامی صورت می گیرد.
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2024
وزارت خارجه روسیه: وتوی امریکا بر قطعنامه غزه اجازه نامه برای ادامه کشتار شد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 13 اپریل (یکشنبه شب) اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل ماه اپریل به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چند ده تا صدها راکت و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه "شاهد" تشکیل شده است.
قوای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
قوای هوایی اسرائیل روز اول اپریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، قوماندان قوایی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، جنرال سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала