دومای دولتی در مورد حملات ایران به اسرائیل اظهار نظر کرد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر دومای دولتی روسیه، دوما روسیه
دومای دولتی روسیه، دوما روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2024
عضو شوید
چپا معاون دومای دولتی: حملات ایران به اسرائیل قابل پیش بینی بود.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی چپا به اسپوتنیک گفت: حملات ایران به اسرائیل پس از حمله به نمایندگی دیپلماتیک این کشور در دمشق، تشدید شدیدی در خاورمیانه بود.
وی به آژانس گفت: "وضعیت، در اصل، پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق قابل پیش بینی است... این یک تشدید جدی در خاورمیانه است".
به گفته این معاون، پس از ایران، حماس و یمن ممکن است سیاست تهاجمی تری را دنبال کنند.
این نماینده مجلس افزود: البته وضعیت خاورمیانه و در تمام جهان بدتر خواهد شد و این امر اکنون به جهش قیمت انرژی منجر خواهد شد و این بر وضعیت اقتصادی جهان تأثیر خواهد گذاشت.
به گفته چپا، مسائل بحث برانگیز باید توسط همه با هم سر میز مذاکره حل و فصل شود. او در پایان گفت: "این کار انجام نشد... این منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود. فکر می‌کنم این تنش افزایش خواهد یافت".
Вид с противоположного берега реки Темза на Вестминстерского дворца в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
بریتانیا خواستار یورش به ایران در صورت یورش تهران به اسرائیل است
نیروهای دفاعی اسرائیل ، اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون اعلام کرد که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آن را یک درگیری بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که "از این رژیم دور بماند".
قوای هوایی اسرائیل روز اول اپریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، قوماندان قوای قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار جنرال محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
تهران گفته است که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала