فایق: امروز مردم افغانستان از حقوق و آزادی های انسانی و اسلامی محروم هستند

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
عضو شوید
نماینده‌ ای افغانستان در سازمان ملل می‌گوید، که امروز مردم افغانستان از حقوق و آزادی‌های بنیادی انسانی و اسلامی شان به‌شمول حقوق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محروم هستند.
به گزارش اسپوتنیک، نصیر احمد فایق، نماینده‌ ای افغانستان در سازمان ملل در برگه ای ایکس اش نوشه است، که امروز مردم افغانستان از حقوق و آزادی‌های بنیادی انسانی و اسلامی شان به‌شمول حقوق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محروم هستند.
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
فایق: افغانستانی ها نگران عادی‌سازی پیوندهای کشورها با گروه طالبان هستند


او به مناسبت "روز جهانی سفر فضایی انسان" نوشته است، که افغانستان زیر اداره‌ ای گروه طالبان سیر قهقرایی دارد و "ما شاهد از بین رفتن پیشرفت‌ها و تبدیل‌شدن آن [افغانستان] به کانون افراط گرایی و تروریسم هستیم".

او همچنان با ابراز امیدواری افزوده است: "یک افغانستان دموکراتیک، متحد، فراگیر و مستقل و در عین حال عاری از جهل، تعصب و افراط‌گرایی"، قد علم خواهد کرد و دوباره جایگاه خود را در سطح جهان به دست خواهد آورد".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала