وزارت دفاع بریتانیا اجازه انتقال تسلیحات لیزری را به اوکراین داد

© Photo / US Air ForceИллюстрация боевого вертолета AC-130, оснащенного лазерной пушкой
Иллюстрация боевого вертолета AC-130, оснащенного лазерной пушкой - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2024
عضو شوید
لندن می خواهد استقرار تسلیحات لیزری DragonFire را برای کیف سرعت بخشد.
به گزارش اسپوتنیک، گرانت شاپس، وزیر دفاع این کشور به نقل از اسکای نیوز، گفت که بریتانیا می خواهد استقرار سلاح لیزری دوربرد DragonFire را برای انتقال احتمالی آن به اوکراین تسریع بخشد.
او گفت: "تخیل زیادی لازم نیست تا ببینیم که مثلاً در اوکراین چقدر می تواند مفید باشد.
به گزارش اسکای نیوز، ابتدا قرار بود این سلاح در سال 2032 استعمال شود، اما اکنون وزارت دفاع بریتانیا قصد دارد آن را در سال 2027 به کار گیرد. در همان زمان، شاپس تاکید کرد که امکان تسریع روند عملیاتی کردن Dragonfireرا بررسی خواهد کرد، "به طوری که اوکراینی ها ممکن است به آن دست پیدا کنند".
به گفته وزیر دفاع، تسلیحات می‌تواند "عواقب بزرگ" برای درگیری در جمهوری داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: Dragonfireبرای استقرار در خشکی و همچنین در کشتی ها و پهپادها مناسب است.
"
یک ماه پیش، وزارت دفاع بریتانیا در شبکه اجتماعی X تصاویری از آزمایشات ژانویه سلاح لیزری دوربرد طبقه بندی شده DragonFireمنتشر کرد. این ویدئو گرافیک ویدئویی عمل خود را نشان می دهد: شبیه سازی می کند که چگونه لیزر نصب شده روی یک کشتی جنگی یک قایق را از کار می اندازد، یک پهپاد را کور می کند و دیگری را ساقط می کند. سپس نیوزویک گزارش داد که لندن هنوز برنامه ای برای استقرار آن در اوکراین ندارد.
در ماه اپریل، الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی، در اظهار نظر در مورد تصاویر RIA Novosti از آزمایش های DragonFire، گفت که لیزر به عنوان یک سلاح تخریب به دلیل ویژگی های جو روی زمین بی اثر است. به گفته وی، آنها فقط می توانند دشمن را کور کنند..
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала