موشک آنگارا-A5 از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد + ویدیو

© Sputnik / Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر Первую в истории космодрома Восточный ракету "Ангара" установили на стартовый стол
Первую в истории космодрома Восточный ракету Ангара установили на стартовый стол - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
عضو شوید
موشک آنگارا-A5 برای نخستین بار از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، موشک کلاس سنگین آنگارا-A5 برای نخستین بار از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد.
آغاز پرتاب در ساعت 12:00 به وقت مسکو انجام شد. پس از 12 دقیقه و 26 ثانیه، مرحله فوقانی اوریون از مرحله سوم موشک جدا شد و محموله آزمایشی به مدار خواهد فرستاده شد.
نخستین پرتاب آنگارا-A5 از وستوچنی در آغاز برای ساعت 12:00 به وقت مسکو در 9 اپریل برنامه ریزی شده بود، اما اتوماسیون/خودکاری دستور تاخیر "راه اندازی" را دو دقیقه پیش از این زمان داد. علت خرابی سیستم فشار مخزن اکسید کننده بلوک مرکزی موشک بود. پرتاب یک روز به تعویق افتاد، اما در 10 اپریل وضعیت دوباره تکرار شد.
به گفته رئیس روسکاسموس، یوری بوریسف، این بار موشک به دلیل خرابی سیستم کنترل پرتاب موتور پرتاب نشد.
زیرساخت پرتاب آنگارا در وستوچنی از سال 2018 در دست ساخت است. پیش از این، سه پرتاب کلاس سبک آنگارا-A1.2 (نخستین بار در سال 2014) و سه پرتاب کلاس سنگین آنگارا-A5 از فضاپیمای پلیستیسک در منطقه آرخانگیلسکی انجام شد.
فرض بر این است که در آینده مدرن آنگارا-A5M از کیهان در منطقه آمور پرتاب می شود که با کمک آن ماژول های ایستگاه مداری روسیه به مدار پرتاب می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала