واکنش اسرائیل به محدودیت های صادراتی ترکیه

© Photo / Public domainЗдание министерства иностранных дел Израиля в Иерусалиме
Здание министерства иностранных дел Израиля в Иерусалиме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2024
عضو شوید
اسرائیل در حال تهیه فهرست گسترده ای از کالاهای ترکیه ای است که واردات آنها ممنوع است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد، که اسرائیل در پاسخ به گام های مقام های ترکیه برای محدود کردن صادرات، فهرست گسترده ای از کالاهای ترکیه را تهیه خواهد کرده که واردات آن به کشور یهودی ممنوع خواهد بود، زیرا انقره به طور یکجانبه توافقات تجاری دوجانبه موجود را نقض کرده است.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает с речью на Великом национальном собрании Турции в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2023
اردوغان: ترکیه آماده می‌شود تا اسرائیل را جنایتکار جنگی اعلام کند + ویدیو
در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است: "کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل روز سه شنبه به بخش اقتصادی وزارت امور خارجه دستور داد تا فهرست گسترده ای از محصولاتی را که ترکیه قادر به صادرات آنها به اسرائیل نیست، تهیه کند. ترکیه به طور یکجانبه قراردادهای تجاری با اسرائیل را نقض می کند و اسرائیل تمام اقدامات لازم را در برابر این موضوع انجام خواهد داد".
کاتز در بیانیه‌ای که از سوی سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه منتشر شد، تاکید کرد، که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه "یک بار دیگر منافع اقتصادی مردم ترکیه را به خاطر پشتیبانی از (جنبش رادیکال فلسطین) حماس قربانی می‌کند.
گاتز گفت: "اسرائیل تسلیم خشونت و باج خواهی نخواهد شد، از نقض یکجانبه قراردادهای تجاری شکایت نخواهد کرد، اما اقداماتی موازی در برابر ترکیه انجام خواهد داد که به اقتصاد ترکیه آسیب خواهد رساند. افزون بر این، دستور داده ام که با کشورها و سازمان های امریکا تماس گرفته، سرمایه گذاری در ترکیه را متوقف کرده و از واردات محصولات از ترکیه جلوگیری کنیم و از دوستان خود در کنگره امریکا خواسته ام که نقض قوانین را بررسی کنند و تحمیل کنند. بر این اساس، ترکیه را تحریم کرد".
پیش از این، وزارت بازرگانی ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد، که به دلیل ادامه عملیات در نوار غزه، صادرات 54 قلم کالا به اسرائیل را محدود می‌کند. از جمله آنها می توان به سوخت هواپیما، روغن موتور و معدنی، ماشین آلات مختلف و همچنین کالاهایی مانند سمنت و مرمر اشاره کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала