مک‌کال: پیامدهای بیرون شدن امریکا از افغانستان قابل پیش‌بینی بودند

© AP Photo / Evan VucciПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2024
عضو شوید
رییس کمیته‌ پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌گوید، که پیامد‌های بیرون شدن امریکا از افغانستان قابل پیش بینی بودند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ پیوندهای خارجی مجلس نماینده‌گان ایالات متحده می‌گوید، که پیامد‌های بیرون شدن امریکا از افغانستان قابل پیش بینی بودند و طالبان در کنار به وحشت انداختن مردم افغانستان و منطقه، درد وحشتناکی را بر خانواده‌های امریکایی نیز تحمیل کرده‌اند.
او با اشاره به زندانی بودن رایان کوربت در زندان طالبان می‌گوید، درحالی که شهروندان امریکایی در زندان‌های طالبان بسر می‌برند دولت بایدن به افغانستان زیر اداره طالبان یک میلیارد دالر کمک کرده است.
خانواده رایات کوربت گفته است، بیش از 600 روز می‌شود که او در بند طالبان است.
به تازگی رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا، در نشست مجلس نمایندگان امریکا از چگونگی بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد می‌کند و با اشاره به زندانی بودن رایان کوربت گفته است که طالبان در کنار مردم افغانستان، "درد و وحشت" را بر خانواده‌های امریکایی نیز تحمیل کرده اند.
آقای مک‌کال می‌گوید: "پیامدهای فاجعه بار بیرون امریکا از افغانستان قابل پیش بینی بود. طالبان با تحمیل درد و وحشت به منطقه و مردم افغانستان، درد وحشتناکی را بر خانواده‌های امریکایی نیز تحمیل کرده‌اند".
هشت روز پیش طالبان برای نخستین بار تایید کردند، که دو شهروند امریکایی در زندان‌های آنان به علت تخلف از قوانین آنان بازداشت شده اند.
آگاهان به این باور هستند، که طالبان این دو شهروند امریکایی را از بهر داشتن گزینه فشار در برابر امریکا زندانی کرده اند.
محمد هاشم دانش، آگاه مسایل سیاسی می‌گوید: "طالبان بیشترین فشار را آورده اند تا خواست های خود را بر امریکا بقبولاند که شامل آزاد ساختن پول شان، به رسمیت شناخته شدن شان و دادن کرسی ملل متحد است".
پیش از این دو مقام امنیت ملی ایالات متحده به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفته بودند، که هم‌اکنون دو شهروند این کشور در بند طالبان استند که یکی آن رایان کوربت است و دومی هم، پس از به قدرت رسیدن طالبان با ویزای سیاحتی به افغانستان رفته بود.
اکنون پرسش مهم این است که اگر طالبان این دو زندانی را رها سازند، چی پیامد هایی را به همراه خواهد داشت؟
طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی می‌گوید: "اگر این دو گروگان رها شوند نتیجه اش به رسمیت شناختن حکومت سرپرست نمی شود، اما گروگان گرفتن آنان یک نام بدی هم دارد که انکشاف جهان گردی را در افغانستان هم لطمه می زند".
وزارت خارجه ایالات متحده شمار امریکایی‌ها در بند طالبان را روشن نکرده است، اما پیوسته گفته است که روی آزادی بی‌قید و شرط آنان با طالبان گفت‌وگو می‌کند و همین مساله، یکی از موانع در تعامل مثبت میان طالبان و امریکا بوده است.
بربنیاد اطلاعات رسانه‌های امریکایی، رایان کوربت یک شرکت کوچک مالی در افغانستان داشت و هرچند در سال 2021 افغانستان را ترک کرده بود اما در سال 2022 دوباره به افغانستان برگشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала