کانگرس از بایدن خواست که ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند

© Fotolia / Vichie81کانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2024
عضو شوید
چهل عضو کانگرس از بایدن خواستند که ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، چهل عضو کانگرس امریکا، از جمله نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، از جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، درخواست کردند تا از انتقال تسلیحات تهاجمی به اسرائیل در ارتباط با کشته شدن اخیر کارکنان بشردوستانه در نوار غزه، جلوگیری کنند. نامه آنها به رئیس دولت و وزیر خارجه آمده است.
"با توجه به حمله اخیر به امدادگران و بحران بشردوستانه روزافزون، ما معتقدیم که تایید این انتقال تسلیحات غیرقابل توجیه است. ما مجدداً از شما می‌خواهیم تا زمان تکمیل تحقیقات در مورد حمله هوایی از هرگونه انتقال تسلیحات تهاجمی خودداری کنید." در سند آمده است که اعضای کانگرس همچنین از بایدن و بلینکن می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که هرگونه کمک نظامی آینده به اسرائیل، از جمله تدارکاتی که قبلاً تأیید شده‌اند، مشروط به شرایط است که تضمین می‌کند استفاده از آن با قوانین ایالات متحده و بین‌المللی مطابقت دارد.
قانونگذاران افزودند: "اگر مشخص شود که این حمله ناقض قوانین ایالات متحده یا بین‌المللی بوده است، ما از شما می‌خواهیم تا زمانی که عاملین آن به دست عدالت سپرده شوند، انتقالات را متوقف کنید."
آنها همچنین از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه خواستند در صورتی که اسرائیل نتواند به اندازه کافی آسیب به غیرنظامیان و امدادگران غزه را کاهش دهد و از ترانسپورت و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه امتناع یا محدود کند، تدارکات را متوقف کنند.
آشپزخانه غیرانتفاعی World Central Kitchen روز سه‌شنبه اعلام کرد که هفت تن از کارکنانش در حمله اسرائیل به غزه کشته شدند که قربانیانی از استرالیا، پولند، بریتانیا، ایالات متحده و فلسطین نیز در پی داشت.
تعدادی از کشورها خواستار تحقیق درباره آنچه اتفاق افتاده است. قوایی دفاعی اسرائیل حمله اسرائیل به غزه را که باعث کشته شدن اعضای یک سازمان غیردولتی شد، "اشتباهی جدی" خوانده است. اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی در گفتگو با خوزه آندرس، بنیانگذار این سازمان غیردولتی، در رابطه با مرگ کارکنان آن در غزه عذرخواهی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала