بیانیه ای رئیس جمهور جدید اسلواکی در مورد روابط با اتحادیه اروپا و ناتو

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Словакии Петер Пеллегрини
Премьер-министр Словакии Петер Пеллегрини - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2024
عضو شوید
پلگرینی: اسلواکی سیاست خارجی خود را در قبال اتحادیه اروپا و ناتو تغییر نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر پلگرینی، رئیس پارلمان اسلواکی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، در تلویزیونRTVS اطمینان داد که اسلواکی به سمت اتحادیه اروپا و ناتو گرایش خواهد داشت و عضو این سازمان ها خواهد ماند، اما در هنگام تصمیم گیری مستقل تر عمل خواهد کرد. کانال
پلگرتنی گفت: "من می توانم به همه شهروندان اسلواکی تضمین دهم که جمهوری به طور محکم در اتحادیه اروپا و ناتو لنگر انداخته است. هیچ کس نمی تواند مسیر سیاست خارجی ما را تغییر دهد، اما من تأیید می کنم که در این سازمان ها باید مستقل تر عمل کنیم. اگر هر تصمیمی بر اسلواکی، اقتصاد ما یا مردم ساکن اینجا تأثیر منفی داشته باشد، باید مخالفت کنیم. جهت گیری ما نسبت به اتحادیه اروپا و ناتو قابل درک است، اما از طرف دیگر باید به همه جهات نگاه کنیم".
پلگرینی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی که در 6 اپریل برگزار شد، با 53.12 فیصد آرا پیروز شد. رقیب وی، وزیر خارجه سابق اسلواکی، ایوان کورکوک، پیش از این شکست را پذیرفته و پیروزی پلگرینی را تبریک گفته بود.
پلگرینی پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اجازه اعزام قوایی اسلواکی به اوکراین را نخواهد داد. او همچنین گفت که تسلیح بیشتر اوکراین هیچ نتیجه ای ندارد و تنها منجر به مرگ مردم می شود. پلگرینی همچنین ابراز نگرانی کرد که بالا بردن تسلیحات کیف می تواند در نهایت به فاجعه ختم شود و پیشنهاد کرد که بهترین راه حل آغاز مذاکرات صلح در اسرع وقت است.
پلگرینی از پایان دادن به خصومت ها در اوکراین حمایت می کند و حتی قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در این جمهوری، از مذاکرات صلح در براتیسلاوا حمایت خواهد کرد، البته در ابتدا در سطح کارشناسی.
پلگرینی 48 ساله در خزان 2023 ریاست پارلمان را بر عهده خواهد گرفت و همچنین رئیس حزب Hlas (صدا) است که بخشی از ائتلاف دولتی با حزب نخست وزیر اسلواکی رابرت فیکو است که به دلیل انتقاد از حمل سلاح به اوکراین شناخته می شود. . خود پلگرینی قبلاً یکی از اعضای حزب به رهبری فیکو بود، اما در سال 2020 پس از انشعاب آن را ترک کرد و انجمن سوسیال دمکراتیک خود را ایجاد کرد. فیکو اظهار داشت که به هم حزبی سابق خود رای خواهد داد زیرا اطمینان دارد که "در مسائل اصولی، پلگرینی از اسلواکی خواهد ایستاد و نه مخالف آن." او کورچوک را "مردی بدون عقیده" خواند که "اسلواکی را به قیمت ناچیز می فروشد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала