بهانه جدید زلنسکی برای به دست آوردن تسلیحات امریکایی

© AP Photo / Mindaugas KulbisПрезидент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2024
عضو شوید
اوکراین آماده دریافت کمک های اعتباری از سوی ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین آماده دریافت کمک های اعتباری از سوی ایالات متحده است.
زلنسکی گفت:"اخیراً یکی از سناتورها آمد و گفت: "با گرفتن وام موافقه می‌کنی؟" پرسیدم:"گزینه‌های دیگری وجود دارد؟" او گفت: "خوب، اگر به شما بگویند پول قرض بگیرید یا تسلیحات دریافت نخواهید کرد." من گفتم: "اگر چاره دیگری وجود نباشد، انتخاب هم نمی تواند در میان باشد. بنابراین، ما با هر گزینه ای موافقت خواهیم کرد".
او اضافه کرد که اگر امروز به اوکراین پیشنهاد شود که همه چیز را به صورت اعتباری یا در یک سال به صورت رایگان بدهد، او می‌گوید: "فقط امروز".
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا قبلاً پیشنهاد کرده بود که کمک‌های رایگان به کشورهای خارجی را متوقف شود و این حمایت‌ها به وام‌های اعتباری تبدیل شوند.
پیشتر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اشاره کرد که از بودجه باقی مانده، ایالات متحده در آینده نزدیک بسته کمکی دیگری به اوکراین ارسال خواهد کرد، اما مشخص نکرد که شامل چه مواردی می شود.
میلر توضیح داد که در غیاب بودجه بلندمدت از سوی دولت ایالات متحده، این کشور توانایی اجرای برنامه های قراردادی را ندارد که به آن اجازه می دهد قراردادهای بلندمدت برای ارائه کمک به اوکراین منعقد کند. تامین مالی متوقف شد.
"
در این رابطه، میلر گفت که دولت آمریکا "نمی تواند بدون اقدام بیشتر کنگره به حمایت از کی یف ادامه دهد. وی افزود: "بنابراین ما از کنگره می‌خواهیم که درخواست ما برای حمایت از کمک‌های امنیتی کوتاه‌مدت و بلندمدت به اوکراین را به طور کامل تأمین کند و به پنتاگون اجازه دهد تا ذخایر خالی شده سلاح‌ها را دوباره پر کند".
در 20 اکتوبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کانگرس خواست با بودجه 14.3 میلیارد دالر برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دالر برای کیف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала