زنهار بایدن به نتانیاهو درباره ای درگیری غزه

© AP Photo / Evan VucciПрезидент Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Биньямином Нетаньяху
Президент Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Биньямином Нетаньяху - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2024
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا، نخست وزیر اسرائیل را تهدید به قطع کمک های این کشور در عملیات غزه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پرتال اکسیوس به نقل از منابع گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا زنهار به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی داد و تهدید کرد که در صورت تغییر نکردن عملیات در نوار غزه، کمک به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.
این پرتال به نقل از سه منبع اش نوشت: "بایدن روز پنجشنبه در جریان تماسی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل زنهار داد "او گفت که اگر اسرائیل مسیر خود را در غزه تغییر ندهد، دیگر نمی توانیم به شما کمک کنیم".
Президента Джо Байдена встречает премьер-министр Израиля Биньямин Нетаньяху по прибытии в международный аэропорт Бен-Гурион - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
بایدن: نتانیاهو حق دارد از اسرائیل دفاع و جنبش حماس را تحت تعقیب قرار دهد
بایدن دقیقاً منظورش از از دست دادن پشتیبانی امریکا را مشخص نکرد و در این زمینه به احتمال توقف فرستادن جنگ افزارها به اسرائیل اشاره نکرد. با این حال، منابع می گویند، که این "سخت ترین" گفتگوی بایدن با نتانیاهو "از لحاظ لحن و محتوا" از 7 اکتوبر بوده است.
روز جمعه، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا گفت، که نتانیاهو به بایدن گفته است، که اسرائیل پس از یورش به داوطلبان آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK) در نوار غزه، موافقت کرده است که روش‌های جنگی خود را برای اطمینان از نگهبانی از امدادگرانی که به فلسطینیان غیرنظامی کمک می‌کنند، تنظیم کند".
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، رزمندگان سازمان وارد مناطق مرزی جنوب کشور شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به گروگان گرفتند.در اسرائیل طبق آخرین اطلاعات مقامات، نزدیک به 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران می شود و همچنین گزارش شده است که بیش از پنج هزار نفر زخمی شده اند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. در پایان اکتوبر 2023، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در منطقه آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.شمار قربانیان گلوله باران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی از 7 اکتوبر از مرز 33 هزار نفر و زخمی شدن بیش از 75 هزار نفر گذشت. حماس مدعی شد که حدود 200 تا 250 گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که 126 اسرائیلی و 11 خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و 110 ربوده شده آزاد شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب پیمان نامه ای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز با اسرائیل است. مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала