افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: اسرائیل فکر می‌کند "فراتر از قانون" است

© Photo / Scott Ritter Scott Ritter
Scott Ritter  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2024
عضو شوید
افسر سابق اطلاعاتی آمریکا می‌گوید که حملات به کنسولگری و کاروان کمک‌رسانی نشان می‌دهد که اسرائیل فکر می‌کند "فراتر از قانون" است
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا، گفت: در طول یک هفته، جهان شاهد دو نقض عمدی قوانین بین‌الملل و هنجارها و استانداردهای کشورهای متمدن توسط دولت اسرائیل بوده است. حملات علیه سفارت ایران در دمشق و امدادگران World Central Kitchen در غزه.
به گفته این افسر اطلاعاتی سابق آمریکا، حمله اسرائیل به دمشق، افسران عالی‌رتبه سپاه را هدف قرار داده است. ریتر گفت: مصونیت دیپلماتیک یک واقعیت است و این ساختمان ها (کنسولگری ها، سفارتخانه ها) مصون از تعرض، مورد حمایت قوانین بین المللی هستند ولی اسرائیل ترجیح داد این را نقض کند.
وی گفت، پیامدهای این حمله هنوز به طور کامل مشخص نشده است... اما بر اساس واکنش و پیش بینی خود اسرائیل می تواند بسیار شدید باشد. وی هشدار داد که این می تواند نه تنها منطقه، بلکه جهان را وارد هرج و مرج، آشفتگی و درگیری کند، همه اینها به این دلیل است که اسرائیل تصمیم گرفت که می تواند فراتر از قانون عمل کند.
در مورد حمله بهWorld Central Kitchen ریتر ادعا کرد که امدادگران هدف قرار گرفتند زیرا "کار آنها برای سیاست کلی اسرائیل در کاهش جمعیت" در غزه مفید نیست.
به گفته وی عواقب این اقدام روشن بود. تقریبا بلافاصله، کشتی های پر از کمک های بشردوستانه به دلیل ترس از حمله اسرائیل، از تخلیه محموله های حیاتی خود در غزه خودداری کردند.
ریتر گفت، این جنایات تا زمانی که به اسرائیل اجازه داده شود بدون هیچ عواقبی عمل کند - تا زمانی که ایالات متحده به پوشش دیپلماتیک اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل ادامه دهد - تا زمانی که جهان مایل به چشم پوشی باشد، ادامه خواهد داشت. ریتر تاکید کرد: به جنایات دولت بنیامین نتانیاهو توجه کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала