طالبان از تصمیم مسکو برای حذف شان از فهرست گروه های تروریستی استقبال کرد

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2024
عضو شوید
سخنگوی طالبان با استقبال از اقدام روسیه برای حذف این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی آن را "یک اقدام خوب و واقع‌بینانه" دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان خاطرنشان کرد: حذف نام طالبان از لیست سیاه تروریستی گامی مثبت از سوی روسیه است، ما از آن استقبال می‌کنیم.
وی افزود ما برای برقراری روابط دیپلماتیک با همه کشورها و همکاری در حوزه اقتصادی تلاش می کنیم. این اقدام مسکو به هر کشوری این فرصت را می دهد که به اینجا به افغانستان آمده و در اقتصاد آن سرمایه گذاری کند.
سخنگوی طالبان تاکید کرد که این جنبش در نظر دارد "روابط متوازن با همه دولت ها" بر اساس "منافع اقتصادی" برقرار کند.
با این حال، سخنگوی طالبان گفت که اگر کشورهای دیگر گام‌هایی برای تعامل با طالبان بردارند، اقدام‌شان ستودنی خواهد بود.
ساختمان وزارت خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2023
واکنش روسیه به اقدام قزاقستان مبنی بر حذف طالبان از لیست سازمان های تروریستی
او افزود که با در نظر گرفتن واقعیت‌ها درباره طالبان، بین این گروه و کشورهای دیکر اعتماد به وجود خواهد آمد و باعث پیشرفت‌های مهم در عرصه سیاسی و دیپلوماتیک خواهد شد.
روز اول اپریل، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع حذف نام سازمان تروریستی از جنبش طالبان در حال بررسی است و تصمیم نهایی در این مورد توسط رهبری عالی روسیه گرفته خواهد شد.
در مقابل، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر در مورد بیانیه وزارت خارجه روسیه، تصریح کرد که کرملین پس از تکمیل بررسی این موضوع موضع خود را اعلام خواهد کرد.
پیش از این، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت که هیئت طالبان برای شرکت در نشست "روسیه - جهان اسلام" تحت نام "کازان فروم" دعوت شده است که از تاریخ 14 تا 19 می در کازان، پایتخت تاتارستان برگزار میگردد.
روسیه در حالی موضوع حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی را بررسی می‌کند که پیش از این سفیر قزاقستان در کابل گفته بود این کشور طالبان را به گونه رسمی از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала