اوکراین در نشست جولای به ناتو دعوت نخواهد شد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsناتو تا سال 2018 در افغانستان باقی می ماند
ناتو تا سال 2018 در افغانستان باقی می ماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2024
عضو شوید
رسانه ها می نویسند که اوکراین برای پیوستن به ناتو در اجلاس جولای دعوت نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، نیویارک تایمز به نقل از نمایندگان این ائتلاف می نویسد که اوکراین در جریان نشست جولای در واشنگتن به ناتو دعوت نخواهد شد.
این نشریه می گوید: "آنچه اوکراین می خواهد دعوت رسمی برای پیوستن به ناتو است. اما این اتفاق در طول جشن های برنامه ریزی شده برای جولای رخ نخواهد داد."
به گفته این روزنامه، بلاک نظامی قصد ندارد عضو جدیدی را بپذیرد و به همین دلیل ممکن است به درگیری کشیده شود. همزمان ائتلاف به دنبال نوعی گزینه میانی است که نشان می دهد کیف در بلندمدت از آن حمایت می کند.
در ماه مارچ، جنرال بحری راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، گفت که موضوع عضویت اوکراین در این ائتلاف حل شده است، اما بحث‌ها درباره "چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و چه چیزی برای این امر لازم است" ادامه دارد.
در پایان سپتامبر 2022، ولادیمیر زلنسکی از ثبت درخواست برای پیوستن اوکراین به بلاک به صورت تسریع خبر داد. همزمان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که عضویت کامل این کشور در این ناتو در زمان درگیری مسلحانه غیرممکن است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کیف برای پیوستن به بلوک یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала