ماکرون: "داده های با ارزشی" درباره ای یورش کروکوس دارم

© AP Photo / Markus SchreiberПрезидент Франции Эммануэль Макрон во время саммита G7 в Круене, Германия
Президент Франции Эммануэль Макрон во время саммита G7 в Круене, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه گفت: فرانسه "داده های با ارزشی" درباره سازماندهی یورش تروریستی کروکوس دارد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در واکنش به گفت و گوی تیلیفونی سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه و سباستین لکورنو، همتای فرانسوی وی، گفت: طرف فرانسوی داده های با ارزشی درباره ای سازماندهی یورش تروریستی در تالار شهر کروکوس دارد.
Здание концертного зала Крокус Сити Холл, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
دستگیری سه مظنون دیگر در پیوند با یورش تروریستی کروکوس از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه + ویدیو
او در مراسم گشایش مرکز ورزشهای آبی المپیک در نزدیکی پاریس که از برگه ای رسمی کاخ الیزه در شبکه اجتماعی ایکس به نشر رسید، به خبرنگاران گفت: "من از مدیر خدمات و وزیر مربوطه درخواست کردم که گفت و گوی فنی انجام دهند، زیرا یکم برای ابراز همبستگی و چون داده های با ارزشی در اختیار داریم، در اینجا درباره ای منشأ و سازماندهی این یورش تروریستی افشا نمی کنم".
امروز سرویس امنیت فدرال روسیه از دستگیر سه مظنون دیگر در یورش تروریستی کروکوس خبر داد.
یورش تروریستی به تالار شهر کروکوس
یادآوری می کنیم، که تیراندازی و آتش سوزی در شامگاه 22 مارچ پیش از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو رخ داد. خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که چند مرد استتار شده و بدون ماسک به داخل سالن هجوم بردند، آنها در محدوده نقطه خالی به مردم شلیک کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
بر اساس آخرین آمار وزارت حالت اضطراری، 144 نفر جان باختند. بیست و چهارم ماه مارچ عزای عمومی اعلام شد. چهار عامل یورش تروریستی روز 23 مارچ در منطقه بریانسک بازداشت شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که آنها سعی کردند فرار کنند و به سوی اوکراین حرکت کردند، جایی که "پنجره ای" برای آنها در سمت اوکراین برای گذر از مرز آماده شده بود. دادگاه مسکو آنها را دستگیر کرد، آنها دلیرجون میرزویف، مرادعلی رجب علیزاده، فریدون شمس الدین و محمدسوبیر فیضوف هستند، آنها به ارتکاب یک حمله تروریستی منجر به مرگ به عنوان بخشی از یک گروه سازمان یافته (بند "ب" قسمت 3 ماده 205 قانون. قانون جزایی فدراسیون روسیه) متهم شدند. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته وی، این حمله تروریستی توسط اسلام گرایان تندرو انجام شده است. الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویست امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد که اسلام گرایان به تنهایی نمی توانستند این حمله تروریستی را آماده کنند؛ به آنها کمک شد. وی خاطرنشان کرد، که داده‌های اولیه بازداشت‌شدگان ردپای اوکراینی را تأیید می‌کند؛ سرویس‌های اطلاعاتی روسیه فکر می‌کنند که ایالات متحده، بریتانیا و اوکراین پشت این حمله تروریستی هستند. پوتین خاطرنشان کرد، که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی بدبینانه برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی آماده و سازماندهی شده غیرنظامیان روبرو است. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و مشتریان این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала