لاوروف: اوکراین یک کشور آشکارا تروریستی است

© Sputnik / Igor Chekachkov /  مراجعه به بانک تصاویر Участники марша по случаю 72-й годовщины образования Украинской повстанческой армии в Харькове
Участники марша по случаю 72-й годовщины образования Украинской повстанческой армии в Харькове - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت: کیف ده سال است که مردم دونباس را به وحشت انداخته است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: اوکراین به یک کشور آشکارا تروریستی تبدیل شده است که شهروندان را هم در کشور خود و هم در بیرون از کشور به وحشت می اندازد.
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
آمریکا تروریست های داعش را از سوریه به اوکراین می‌فرستد؛ آیا طالبان همکاری خواهند کرد؟
وزیر روسیه در دیدار با رئیسان نمایندگی های دیپلماتیک معتبر در مسکو در قالب میزگردی درباره ای وضعیت پیرامون اوکراین گفت: "امروز خود اوکراین، اگر به استدلال هایش درباره ای تروریسم به عنوان دلیل اقداماتش برگردیم، خود اوکراین به یک کشور آشکارا تروریستی تبدیل شده است. او ده سال است که شهروندان را هم در کشورش و هم در بیرون از کشورش به وحشت انداخته است".
تصمیم کیف برای ارائه نکردن نام های قربانیان در بوچا سهل‌انگاری آن را ثابت می‌کند
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت، تصمیم اوکراین برای ارائه نکردن نام های افرادی که گفته می شود قربانی رویداد بوچا شده اند، سهل انگاری رژیم کیف را ثابت می کند.
وزیر روسیه در دیدار با رئیسان نمایندگی های دیپلماتیک معتبر در مسکو در قالب میزگردی درباره ای وضعیت پیرامون اوکراین گفت: "ما بارها، از آن میان شخص من، در نشست شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده ایم که رژیم کیف حداقل نام های افرادی را که گفته می شود جسدهای شان در بوچا نشان داده شده است، ارائه دهد. من همچنین مستقیماً به دبیرکل سازمان ملل متحد خطاب کردم تا او از اختیارات خود استفاده کند و کیف و صاحبان آن را وادار کند که چنین فهرستی را ارائه دهند. هیچ کس کاری نمی کند. این نمونه ای دیگری از این واقعیت است که رژیم کیف به همه چیز اجازه دارد و این سهل انگاری، آنها به طور فعال از آن استفاده می کنند در حالی که حامیان خود را اغوا می کنند".
وزارت دفاع روسیه در پیوند با مطالب عکس و فیلم منتشر شده توسط کی یف که ادعا می شود نشان دهنده جنایات ارتش روسیه در بوچا در منطقه کیف است، اعلام کرد که این یکی دیگر از اقدامات تحریک آمیز اوکراینی هستند. همانطور که در بخش نظامی روسیه اشاره شد، در طول مدتی که شهر تحت کنترل روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت آمیز رنج نبرد.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که تمامی واحدهای روسی در 30 مارچ 2022 به طور کامل از بوچا عقب نشینی کردند و خروجی های شهر در جهت شمالی بسته نشد، در حالی که پیرامون جنوبی از جمله مناطق مسکونی توسط نیروهای اوکراینی به طور شبانه روزی مورد گلوله باری از توپخانه های کالیبر بزرگ، تانک ها و سیستم های موشک پرتاب چندگانه قرار گرفت.
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت: روسیه قاطعانه هرگونه اتهام دست داشتن در کشتار بوچا را رد می کند و از رهبران بین المللی می خواهد که در اتهامات گسترده علیه فدراسیون روسیه عجله نکنند، بلکه به استدلال های مسکو گوش دهند.
در پایان جنوری سال جاری، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت یادآور شد که وی بارها شخصاً از دبیرکل سازمان ملل درخواست کرده بود تا به اوکراین کمک کند تا فهرست اسامی کسانی را که گفته می شود کشته شده اند، تحویل دهد. آنها در کیف توسط پرسنل نظامی روسیه در بوچا ادعا می کنند، اما درخواست های او بی پاسخ مانده است. به گفته لاوروف، دبیرکل سازمان ملل "به سادگی اجازه ندارد حتی سعی کند حقیقتی را که دست نشانده‌های غربی را افشا می‌کند، نشان دهد".
به نوبه خود، نماینده رسمی دبیرکل، استفان دوجاریک، تأیید کرد که سازمان ملل درخواستی از مسکو دریافت کرده است که در آن فهرستی از قربانیان تحریکات در بوچا درخواست شده است. همانطور که دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تأیید می کند که کیف به او لیستی از قربانیان تحریکات در بوچا نمی دهد.
ابتکار عمل در این زمینه به گفته پولیانسکی، واضح است که انتقال این فهرست‌ها، که از آن‌ها می‌توان اسامی کسانی را که گفته می‌شود در بوچا کشته شده‌اند، مقایسه کرد، این امکان را فراهم می‌آورد که نسخه اوکراینی را که گفته می‌شود این افراد توسط نیروهای روسیه هنگام بیرون شدن از بوچا کشته شده‌اند، تضعیف کند.
در ماه فیبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با روزنامه نگار امریکایی تاکر کارلسون گفت، که مذاکرات با اوکراین در سال 2022 تقریباً به پایان رسیده است، اما پس از خروج نیروهای روسیه از کیف، طرف اوکراینی تمام توافقات را "دور" کرد و سپس ولادیمیر زلنسکی مذاکره با روسیه را از نظر قانونی ممنوع کرد - چنین حکمی صادر کرد.
در پایان ماه نومبر، رئیس فراکسیون حزب خدمتکار مردم به رهبری ولادیمیر زلنسکی در رادای ورخوونا و عضو کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات، دیوید آراخامیا گفت، که عملیات نظامی در اوکراین می‌توانست در سال جاری پایان یابد. در بهار 2022، اما مقامات اوکراینی با بی طرفی این کشور موافقت نکردند، پس از مذاکره با طرف روسی در استانبول، جانسون نخست وزیر وقت انگلیس از کی‌یف خواست که با فدراسیون روسیه چیزی امضا نکند و "فقط بجنگد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала