رد گفت و گو از سوی دولت پاکستان با تحریک طالبان پاکستانی

© Ministry of Foreign Affairs of Pakistanپیشنهاد پاکستان به گروه طالبان افغانستان برای مبارزه در برابر تروریزم + ویدیو
پیشنهاد پاکستان به گروه طالبان افغانستان برای مبارزه در برابر تروریزم + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری بار دیگر گفت و گو با تحریک طالبان پاکستان را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری بار دیگر گفت و گو با تحریک طالبان پاکستانی را رد کرد و گفت: این کشور به مبارزه با همه "گروه‌های تروریستی" که پاکستان را هدف قرار داده‌اند از آن میان طالبان پاکستانی ادامه می‌دهد و آماده نیست با این گروه گفت و گو کند.
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2023
کشته شدن یکی دیگر از اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
در همین حال اکسپرس تریبیون پاکستان به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داده است: "پاکستان از مقام‌های افغانستان (طالبان) انتظار دارد که گام های بیدرنگ در برابر گروه‌های تروریستی و رهبری آن‌ها به خاطر جنایاتی که در پاکستان مرتکب می‌شوند و رویدادهای تروریستی که مسئول آن هستند، اتخاذ کنند".
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در حالی این سخنان را گفته است، که روز گذشته محمدنبی عمری، معاون وزارت داخله طالبان در همایشی به پاکستان پیشنهاد کرد تا گفت و گو با تحریک طالبان پاکستانی را از سر بگیرد.
یادآوری می کنیم، که مقام های حکومت پیشین افغانستان بارها پاکستان را به گسترش و پشتیبانی تروریسم و تروریست متهم می کردند اما پاکستان این اتهام ها را رد می کردند و اکنون پاکستان مقام های طالبان افغانستان را بار‌ها "منشا تروریزم" خوانده و به طالبان هشدار دادند که آنان نباید به گروه‌های ضد دولت این کشور اجاره استفاده از خاک افغانستان در برابر پاکستان بدهند.
مسئولان گروه طالبان همیشه ادعاهای مقام های پاکستان را رد می کنند و می‌گویند، که چالش‌های امنیتی در پاکستان مسئله داخلی پاکستان بوده و اسلام‌آباد خود باید برای حل آن دست به کار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала