احتمال ریزش برخی پل های دیگر در امریکا

© AFP 2023 / Roberto SchmidtГрузовое судно "Дали" застряло под частью конструкции моста Фрэнсиса Скотта Ки после того, как корабль врезался в мост, Балтимор, США
Грузовое судно Дали застряло под частью конструкции моста Фрэнсиса Скотта Ки после того, как корабль врезался в мост, Балтимор, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
عضو شوید
یک روزنامه ای امریکایی از احتمال ریزش برخی پل ها به دلیل برخورد با کشتی ها در این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان گزارش می‌دهد، که شماری از پل‌های بزرگ در ایالات متحده از سیستم نگهبانی خوبی در برابر برخورد با کشتی‌ها برخوردار نیستند و ممکن است در صورت بروز شرایط اضطراری مشابه آنچه در بالتیمور رخ داد، فرو بریزند.
این کانال طراحی بیش از دوجین پل بزرگ امریکایی را مورد بررسی قرار داد و اطلاعاتی را درباره ای آنها از مقامات محلی و کارشناسان در زمینه مهندسی سازه به دست آورد.
Грузовое судно Дали застряло под частью конструкции моста Фрэнсиса Скотта Ки после того, как корабль врезался в мост, Балтимор, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
چندرسانه ای
پیامدهای فروریختن پل بالتیمور + عکس
در پیام این خبرگزاری آمده است: "بیشتر آنها در برابر برخورد کشتی ها از پل کلیدی (فرانسیس اسکات) نگهبانی نیرومند تری دارند. اما به گفته کارشناسان، چندین پل دیگر، از جمله پل خلیج چساپیک، نگهبانی کمتری دارند و به طور بالقوه آنها را در معرض خطر قرار می دهد. زیرا کشتی های کانتینری بزرگتر از زیر آن می گذرند".
خاطرنشان می شود، که شماری از پل ها در ایالات متحده دارای عناصری هستند که از دست دادن آنها می تواند منجر به فروریختن کل سازه شود.
به گفته کارشناسان، نگهبانی سازه ای روی پل ها نمی تواند کشتی در حال نزدیک شدن را به طور کامل متوقف کند، اما می تواند آن را به گونه ای کند یا منحرف کند که تاثیر بر اجزای ساختاری مهم پل را کاهش دهد.
یادآوری می کنیم، که پل بزرگراه فرانسیس اسکات کی در بالتیمور مریلند در 26 مارچ پس از برخورد با کشتی کانتینری بیرون از کنترل سنگاپور دالی با آن فروریخت. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خاطرنشان کرد: در عین حال، مقامات معتقد نیستند که پل عمدا تخریب شده است؛ همه چیز حاکی از یک "تصادف تصادفی" است. وزارت حمل و نقل امریکا خسارات روزانه ناشی از شرایط اضطراری را تا 200 میلیون دالر تخمین زده است. وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ خاطرنشان کرد که شش نفر در شرایط اضطراری جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала