کارشناس: بوچا اولین قربانی جنگ غرب علیه روسیه شد

© AP Photo / Vadim Ghirdaبوچا
بوچا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2024
عضو شوید
تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل روسیه، درباره تحریکات در بوچا و شباهت آن با وقایع دومای سوریه صحبت کرد
به گزارش اسپوتنیک، شادی شلاله، تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل روسیه، درباره تحریکات در بوچا و شباهت آن با وقایع دومای سوریه گفت: قطعاً شباهت‌های زیادی بین رویدادهای بوچا و دومای سوریه وجود دارد. من در دوما و مناطق دیگری بودم که در آن زمان تحت کنترل مخالفان به اصطلاح سوری بود. من حقیقت را به چشم خودم دیدم. و من می توانم با اطمینان بگویم که وقایع سوریه و اوکراین شباهات زیادی باهم دارند؛ آنها فقط در جغرافیا و مضامین سیاسی متفاوت رخ دادند.
کارشناس گفت :سپس غرب جمعی و به ویژه آمریکا خواستند که یک شکست استراتژیک به سوریه وارد کنند، امروز علیه روسیه همین کار را می کنند. آنها نخست علیه مردم سوریه و امروز علیه مردم روسیه می‌جنگند.
با این حال، روسیه به همه ثابت کرده است که توانایی مقابله با هر چالش و تحریکی را دارد. بنابراین، شکست اوکراین و متحدان آن فقط یک موضوع زمان است.
وی گفت، اکنون سوال دیگری مطرح می شود: چه کسی در مورد وقایع بوچا تحقیق خواهد کرد؟ آیا می توان به سازمان های بین المللی که اخیراً اقتدار آنها کاهش چشمگیری داشته است اعتماد کرد؟ علاوه بر این، همه سوگیری سیاسی بسیاری از سازمان‌ها را می‌دانند که امروزه در واقع در خدمت منافع غرب هستند.
کارشناس در پایان گفت: در هر جنگی، اولین قربانی حقیقت است. و بوچا گواه این امر است. تلاش های رژیم کی‌یف برای تحریف واقعیت و متقاعد کردن دیگران به دروغ های خود موفقیت آمیز نخواهد بود. زیرا دیر یا زود حقیقت پیروز خواهد شد."
*غرب دمشق را به حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی سوریه متهم کرد که گویا در 7 آپریل 2018 رخ داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала