کمیته بین المللی المپیک: اوکراینی ها ورزشکاران روسیه را زیر نظر بگیرند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Международного олимпийского комитета Томас Бах
Президент Международного олимпийского комитета Томас Бах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2024
عضو شوید
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از اوکراینی‌ها خواست تا سخنان ورزشکاران روسیه را در انترنت دنبال کنند.
به گزارش اسپوتنیک، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، در گفت و گو با ووان و لکسوس با شوخی که با او شوخی می کردند، اعتراف کرد که این کمیته از اوکراینی ها خواسته است تا اظهارات میهن پرستانه ورزشکاران روسی را در انترنت زیر نظر داشته باشند تا از شرکت آنها در المپیک پاریس جلوگیری کنند.
Генеральный директор, член совета директоров АО «Газпром-медиа Холдинг» Дмитрий Чернышенко - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
واکنش معاون نخست وزیر روسیه به سخنان رئیس کمیته بین المللی المپیک در گروه 20
او گفت: "اگر ورزشکاری با چنین اظهاراتی در جایی حاضر شود نمی تواند در بازی ها شرکت کند. ما به طرف اوکراینی هم پیشنهاد دادیم و نه تنها پیشنهاد دادیم، بلکه خواستیم اطلاعات خود را در مورد رفتار چنین ورزشکاران یا مسئولانی در اختیار ما بگذارند که در این صورت آنها نمی توانند شرکت کنند".
باخ گفت، که در سطح کمیته بین المللی المپیک یک کمیسیون نظارت وجود دارد که همراه با یک شرکت مستقل اظهارات عمومی ورزشکاران در پشتیبانی از دولت روسیه را زیر نظر دارد.
کمیته بین‌المللی المپیک به روس‌ها اجازه داد تا در بازی‌هایی که از 26 جولای تا 11 آگوست در پاریس برگزار می‌شود، در وضعیت بی‌طرف انفرادی، با رعایت چندین معیار حضور داشته باشند. پرچم و سرود ویژه برای ورزشکاران بی طرف تایید شده است. روس ها حق شرکت در رژه ورزشکاران در مراسم گشایش را ندارند و جوایز آنها در جدول مدال ها نمایش داده نمی شود.
با توجه به محدودیت های شرکت در مسابقات مقدماتی، حداکثر 55 ورزشکار روسی می توانند به این بازی ها راه پیدا کنند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود، که "مقام های بین المللی معنای جنبش المپیک را تحریف می کنند و پایه های ورزش بین المللی را تضعیف می کنن".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала