حکم 14 سال زندان عمران خان و همسرش تعلیق شد

© AP Photo / K.M. Chaudaryعمران خان نخست وزیر سابق پاکستان
عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2024
عضو شوید
دادگاه عالی اسلام‌آباد (IHC) حکم 14 سال زندان برای عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان و بشرا بی‌بی، همسرش را در پرونده موسوم به "توشه خانه" تعلیق کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دان روز دوشنبه، 1 اپریل نوشت که این حکم در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد در زندان آدیالای راولپندی صادر شده است.
طبق گزارش، این دو تن چون در موارد دیگر محکوم شده‌اند، آزاد نخواهند شد.
از جانبی، علی ظفر، وکیل عمران خان پس از جلسه دادگاه گفته که اکنون "عدالت" برقرار شد.
به گفته وی، "میزان عدالت" در مسیر درست حرکت کرده است.
Сторонники партии Движение за справедливость с портретом Имрана Хана во время митинга. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2024
انتخابات در پاکستان؛ حزب عمران خان جلوتر است
گفتنی است که خان و همسرش در اواخر ماه جنوری سال روان به اتهام فروش هدایای دولتی از انبار "توشه خانه" به چند برابر قیمت آن‌ها از سوی دادگاهی در راولپندی پاکستان به 14 سال زندان و هر کدام به پرداخت 787 میلیون روپیه پاکستانی جریمه شدند.
پرونده فسادمالی توشه خانه درخصوص بخشی از اتهاماتی است که گفته شده عمران‌ خان در زمان نخست وزیری خود هدایای گرانقیمتی را که از سوی رهبران کشورهای خارجی دریافت کرده بود، بدون طی مراحل قانونی تصاحب کرده و با این اقدام قوانین کشور را نقض کرده است.
عمران خان و حزب وی (جنبش عدالت پاکستان) ماهیت تمامی پرونده‌های قضایی و امنیتی علیه خود و دیگر اعضای این حزب را سیاسی دانسته و حاکمیت را به انتقام از مخالفان متهم می‌کنند.
عمران‌ خان که از ماه آگست 2018 تا آپریل سال 2022 کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان سال گذشته به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فسادمالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می‌برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала