واکنش زاخارووا به سخنان زلنسکی درباره ای گفت و گو با روسیه

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: رئیس جمهور اوکراین از رسیدن انتخابات عصبی است، به همین دلیل درباره ای گفت و گو با فدراسیون روسیه سخن گفته است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین به اسپوتنیک گفت: ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درباره ای گفت و گو با روسیه سخن گفته، زیرا از پایان دوره اختیارات خود عصبی است.
این دیپلمات گفت: "او عصبی است. انتخابات در راه است. یا انتخابات در راه نیست؟".
زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2024
امکان سرنگونی زلنسکی در نزدیکی ها
قرار بود انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در 31 مارچ 2024 برگزار شود، اما به دلیل حکومت نظامی و بسیج عمومی، مبارزات انتخاباتی برگزار نشد. زلنسکی استدلال کرد که انتخابات اکنون "زمان مناسبی نیست" و خواستار پایان دادن به این موضوع شد.
روز جمعه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه اوکراین گفت، که موضوع به رسمیت شناختن ولادیمیر زلنسکی به عنوان رئیس جمهور اوکراین تا 21 می ممکن است موضوعیت خود را از دست بدهد.
بیانیه گفت و گو
روز جمعه، زلنسکی در مصاحبه ای با سی بی اس نیوز، برای نخستین بار پذیرفت، که گفت و گو بین مسکو و کی یف می تواند بدون بازگشت اوکراین به مرزهای سال 1991 آغاز شود. به باور وی، ولادیمیر پوتین در صورت از دست دادن سرزمین هایی که پس از آغاز عملیات ویژه بخشی از روسیه شده اند، آماده گفتگو خواهد بود.
در همان زمان، کیف پیش از این استدلال می کرد که شروع مذاکرات غیرممکن است تا زمانی که نیروهای روسیه از مرزهای که در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مربوط به اوکراین بود، بیرون نشوند.
کرملین بارها تاکید کرده است، که هرگز گفت و گو با کیف را رد نکرده است. همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد، اکنون هیچ پیش نیازی برای این کار وجود ندارد، زیرا حرکت به سوی صلح هم از سوی اوکراین و هم غرب جمعی منتفی است. به گفته وی، تنها در صورتی وضعیت می تواند به سوی مسالمت آمیز حرکت کند که وضعیت بالفعل و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
همانطور که ولادیمیر پوتین در مصاحبه پسین خود با دیمیتری کیسلف گفت: روسیه آماده گفت و گو درباره ای اوکراین است، اما این گفت و گو باید بر اساس واقعیت باشد و نه بر اساس آرزوهای پس از استفاده از داروهای روانگردان. افزون بر این، همانطور که رئیس دولت خاطرنشان کرد، اگر کیف می‌خواهد گفت و گو را آغاز کند، باید فرمان منع گفت و گوها را بردارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала