دست پیدا کردن اسپوتنیک به یک کیف پول رمزنگاری شده در پرونده کروکوس

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание концертного зала "Крокус Сити Холл", где произошла стрельба и начался пожар, Россия
Здание концертного зала Крокус Сити Холл, где произошла стрельба и начался пожар, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2024
عضو شوید
اسپوتنیک به یک کیف پول ارز دیجیتال واسطه احتمالی در پرونده یورش تروریستی کروکوس دست پیدا کرده است.
به گزاش اسپوتنیک، اسپوتنیک به یک کیف پول رمزنگاری دست پیدا کرده است، که این کیف پول از سوی دستور دهندگان و انجام دهندگان یورش تروریستی در تالار شهر کروکوس کار گرفته شده است؛ مبلغی معادل نصف مبلغی که برای یورش به سالن کنسرت کروکوس به تروریستان وعده داده شده بود از آن انتقال داده شده است.
آدرس کیف پول در یک کانال تلگرامی در پیوند با صدای خراسان (شاخه افغانستانی دولت اسلامی*) منتشر شده است.
این آژانس با پژوهش داده های نقل و انتقالات موجود در شبکه دریافت که آدرس کیف پول در پلتفرم Tronscan برای نخستین بار در 12 مارچ در پست یکی از کانال های تلگرامی افراطی ظاهر شد که مدیر آن شخصی است که دارای نام مستعار مولوی_56 که او همچنین کانال تلگرامی دیگری با عنوان "صدای خراسان" را اداره می‌کند.
روز بعد، 13 مارچ، کیف پول فعال شد: توکن هایی به ارزش 2.19 هزار دالر به عنوان نخستین پیش پرداخت انتقال انجام شد.
Здание концертного зала Крокус Сити Холл, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
پنهانکاری امریکا درباره ای تهدید یورش تروریستی در کروکوس
همانطور که یک منبع روز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت: از کانال حذف شده صدای خراسان برای عضوگیری از دست اندرکاران یورش تروریستی در کروکوس استفاده شد. در همان روز، داریا لبدوا، رئیس سرویس مطبوعاتی دادگاه های سن پترزبورگ، در مورد پرونده دیگری گفت، که جذب تروریستانی که به کروکوس حمله کردند توسط "فرستادگان سازمان تروریستی داعش" از طریق گروهی در تلگرام انجام شده است. اما او نام کانال خاصی را ذکر نکرد.
مولوی_56/ Mavlavi_56 ادمین پیشین کانال صدای خراسان سه بار پیش از یورش تروریستی (18 مارچ و دو بار در 30 مارچ) در کانال تلگرامی دیگر خود پستی با عنوان "جمع آوری وجوه برای کمک به خانواده ها و کودکان اسیر" منتشر کرد. مجاهدین - مهاجران" (املا و نشانه های نگارشی اصلی) نشان دهنده آدرس همان کیف پول در پلتفرم ترونسکن است.
مطلب مشابهی در زیر عکسی در حساب اینستاگرام همان شخص منتشر شده است. پس از 20 مارچ هیچ جمع آوری کمک مالی اعلام نشد. در روز یورش تروریستی (22 مارچ) در ساعت 17:24 به وقت مسکو، لینک خطبه "صدای خراسان" در کانال تلگرام فوق ظاهر شد و در زیر آن عکس کوچکی از یک مبارز با صورت پوشیده و پوشانده شده بود. یک مسلسل روی شانه اش کیف پول روی پلت فرم Tronscan در همان روز اوج فعالیت را مشاهده کرد: توکن‌ها وارد شدند و تقریباً بلافاصله رفتند. در مجموع چهار دریافت و خروج وجوه وجود داشت: 325، 550، 550 و 1100 دالر. اگر هر چهار انتقال را جمع کنید، 2525 دالر یا نزدیک به 232 هزار روبل (با نرخ کنونی مبادله، حدود 92 روبل) دریافت می کنید.
متهم فریدون شمس الدین پس از دستگیری گفت، که برای یورش تروریستی وعده نیم میلیونی داده اند و فقط نیمی از آن به کارت واریز شده است. پس از روز حمله، هیچ تراکنشی با این کیف پول رمزنگاری انجام نشد.
یورش تروریستی به تالار شهر کروکوس
تیراندازی و آتش‌سوزی در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارچ رخ داد. چند مرد به داخل ساختمان هجوم بردند، به مردم تیراندازی کردند و در چند نقطه سالن را به آتش کشیدند. بر اساس آخرین داده های رئیس وزارت بهداشت، میخائیل موراشکو، 144 نفر جان خود را از دست دادند. همانطور که ولادیمیر پوتین اعلام کرد، این یورش تروریستی توسط اسلامگرایان تندرو انجام شده است و نیروهای امنیتی باید کشف کنند که چه کسی پشت آنهاست. الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویست امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد، که گواهی نخست دستگیرشدگان ردیابی اوکراینی را تأیید می کند؛ سرویس های اطلاعاتی روسیه معتقدند که ایالات متحده، بریتانیا و اوکراین در پشت این یورش هستند. دادگاه باسمانی 9 نفر را در این پرونده دستگیر کرد که چهار نفر از آنها دست اندرکاران مستقیم یورش تروریستی بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала