راز تانک های چلنجر 2 اوکراین فاش شد

© Photo / Christian MarquardtБританский танк Challenger 2
Британский танк Challenger 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2024
عضو شوید
مقاله نویس مجله فوربس تانک های چلنجر 2 که بریتانیا را که به اوکراین منتقل شده بود مورد انتقاد قرار داد و آنها را بی فایده خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید اکس، ناظر نظامی در مقاله ای برای فوربس می نویسد که بریتانیا تانک های چلنجر 2 خود را بدون مجموعه زره های اضافی به اوکراین منتقل کرد.
وی مینویسد: "به اوکراین پوش‌های زرهی اختیاری داده نشد، احتمالاً به این دلیل که آنها چندین تن به وزن کلی اضافه می‌کردند که باعث می‌شد چلنجر 2 اوکراینی مانور کمتری داشته باشد".
این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد: ویژگی این تانک قابلیت مانور پایین در خاک های نرم است. به گفته وی، این اغلب منجر به گیر افتادن این تانک ها و بکسل شدن آنها توسط سایر وسایط نقلیه جنگی می شود.
Украинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آمادگی غرب برای شکست بسیار ناگوار اوکراین در میدان جنگ
این تحلیلگر به اسلحه آنها به عنوان یکی دیگر از مشکلات تانک های انگلیسی اشاره کرد. وی متوجه شده که لوله توپ چلنجر 2 پس از 500 شلیک غیر قابل استفاده می شود در حالی که عمر مفید تفنگ های صاف 1500 شلیک است.
دیوید اکس در پایان نوشت: تانک‌های چلنجر 2 برای اوکراین مناسب نیستند.
در مجموع، بریتانیا 14 تانک چلنجر 2 را به اوکراین عرضه کرد که تا به حال برخی از آنها منهدم شده است. علاوه بر این، ارتش روسیه تاکنون ده ها تانک لئوپارد آلمانی را منهدم کرده است و طی چند هفته گذشته قوای مسلح اوکراین همچنین چندین تانک ابرامز امریکایی (M1 Abrams) را از دست داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала