- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تردید اوکراینی ها به پیروزی رو به افزایش است

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر Члены экипажа модернизированного танка Т-62
Члены экипажа модернизированного танка Т-62 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2024
عضو شوید
اکثر اوکراینی ها به توانایی کی‌یف برای پیروزی شک دارند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو می نویسد که افراد بیشتری در اوکراین در مورد توانایی کی‌یف برای پیروزی در درگیری با روسیه تردید دارند.
به نوشته این روزنامه، "غیرت میهنی" در اوکراین در بحبوحه تلفات و صدمات فزاینده در میان ارتش ضعیف شده و افکار بدبینانه در مورد آینده درگیری تشدید می شود.
این نشریه می‌گوید: "مردم بیشتر و بیشتری به این فکر می‌کنند که آیا اوکراین می‌تواند نیروهای مسکو را شکست دهد یا خیر"
داده های یک نظرسنجی که توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کی‌یف (KIIS) در ماه فبروری انجام شد، نشان می دهد که بیش از 70 درصد از اوکراینی ها معتقدند که باید به دنبال راهی دیپلماتیک برای حل مناقشه در این کشور بود؛ تعداد حامیان این رویکرد از می 2022 افزایش یافته است.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانونگذاری معرفی کرده است. غرب امتناع دائمی کی‌یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است.
Зенитный ракетный комплекс Стрела-10 второго армейского корпуса Южной группировки войск на Южном направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
11 پهپاد بر فراز منطقه روستوف رهگیری شدند
همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به یک مسیر مسالمت آمیز پیش رود، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعداً خاطرنشان کرد که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، اما با رعایت ضمانت‌های امنیتی فدراسیون روسیه شرط است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала