بزرگترین مجمع بین المللی انرژی هسته ای "اتوم اکسپو" در سیریوس روسیه افتتاح شد+ تصاویر

© Sputnikمجمع بین المللی انرژی هسته ای، " اتم‌اکسپو-2024"
مجمع بین المللی انرژی هسته ای،  اتم‌اکسپو-2024 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2024
عضو شوید
بزرگترین مجمع بین المللی انرژی هسته ای، Atomexpo-2024، که توسط شرکت دولتی روسیه، روس اتوم سازماندهی شده است، از روز دوشنبه در سیریوس آغاز به کار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مجمع Atomexpoکه در آن وضعیت فعلی صنعت هسته ای جهانی مورد بحث قرار می گیرد و روندهای توسعه بیشتر آن شکل می گیرد، از سال 2009 در روسیه برگزار می شود. در این مجمع روسای شرکت های کلیدی در صنعت هسته ای جهانی، سازمان های دولتی، سازمان های بین المللی و عمومی و کارشناسان برجسته حضور دارند.
روس اتوم از شرکایی که به عنوان یک رهبر شناخته شده جهانی در زمینه فناوری هسته ای به این مجمع می آیند استقبال می کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قبلاً در مورد این قهرمانی اظهار داشته بود که با کمک روسیه، صنعت هسته ای در کشورهای خارجی عملاً از صفر ایجاد می شود، متخصصان آموزش می بینند و زیرساخت های لازم مطابق با سخت ترین استانداردهای ایمنی در حال توسعه است.
پوتین خاطرنشان کرد: روسیه برای تحولات خود در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز با همه شرکای علاقه مند آماده است.
به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حال حاضر ۴۱۵ رآکتور انرژی هسته‌ای در جهان فعال هستند و ۵۷ راکتور دیگر در دست ساخت هستند. علاوه بر این، اگر بازار خدمات ساخت نیروگاه های هسته ای در خارج از کشور را که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود در نظر بگیریم، Rosatomدر اینجا شماره بی چون و چرای 1 است - تقریباً 90٪ در اینجا سهم دارد، شرکت دولتی در حال اجرای پروژه هایی برای 22 واحد تولید انرژی در 7 کشور است.

تکنالوژی نسل جدید

موضوع جلسه عمومی Atomexpo 2024 "انرژی پاک: ایجاد آینده با هم" بود. در مورد توسعه نسل چهارم تکنالوژی های انرژی هسته ای بحث خواهد شد.
به گفته کارشناسان، سیستم های انرژی هسته ای نسل چهارم قادر به تغییر اساسی صنعت انرژی هسته ای هستند.
همچنین در این انجمن بحثی در مورد انرژی هسته ای دو جزئی وجود خواهد داشت که راکتورهای نوترونی حرارتی سنتی و راکتورهای نوترونی سریع را ترکیب می کند.
در کنار مسائل سنتی استخراج اورانیوم، در دسترس بودن حجم کافی از اورانیوم غنی شده، بهبود تولید سوخت هسته ای و اطمینان از اطمینان منابع آن، مسائل مربوط به افزایش مقیاس بازفرآوری سوخت مصرف شده، مدیریت پلوتونیوم درجه تجاری مورد بحث قرار می گیرد.

نیروگاه های کوچک

نیروگاه های هسته ای کم توان به یک جهت اصلی جدید در توسعه انرژی هسته ای جهانی تبدیل شده اند - آنها مزایای غیرقابل انکاری در تضمین تامین انرژی برای مناطق صعب العبور دارند. در چارچوب Atomexpo 2024، گفته خواهد شد که چه راه حل های نوآورانه ای در طول ایجاد نیروگاه های هسته ای کوچک پدیدار شده است و چگونه می توان از این تجربه در اجرای پروژه های کم مصرف آینده در روسیه و سایر کشورها استفاده کرد.
در جریان برگزاری "اتوم اکسپو"، بیش از 49 هزار نماینده و مهمان از 89 کشور جهان از آن بازدید کردند، بیش از 55 هزار قرارداد به ارزش کل بیش از 63 میلیارد دلار به امضا رسیده است. شایان ذکر است که "اسپوتنیک" شریک اطلاعاتی این مجمع هسته ای است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала